Saturday, August 22, 2009

Telahanku silap....

aku ingatkan bila aku dh mampu bangun.. mampu duduk dan mampu berjalan.. aku dh sihat sepenuhnya....

nyata.. telahanku silap
malam tadi.. kak dah call... soh ke rumah dia. ada benda dia nk tunjuk. bibah pn dh sampai sana.. so, lepas mandi dan alas perut sket.. aku pun kuar sehelai sepinggang... tp still bawa beg merah jambu aku tuk aku isi benda2 yang aku rasakan perlu....

masa drive ke sana.. dr tasik selatan ke bkt jalil yang anggaran masa hanya 10 minit aku rasakan cam berjam2 lamanya... ntah baper kali plak time tu aku cam ssh nk bernafas... aku xpenah ada asma.. xpenah dalam sejarah family aku ada asma.. dan ini yang wat aku cuak... tp aku kuatkan semangat.. aku cuba tumpukan perhatian.. hingga aku sampai ke rumah kakak...

seyes... langkah aku mmg terlalu slow.. 1st time aku rasa slow macam ni. biar la orng nak kata apa pun. nk kata aku reka cerita ke .. apa ke... tp sekurang2nya.. sekiranya aku 'pergi' dalam masa terdekat.. ada gak sesiapa yang bleh jadikan blog ni sebagai rujukan kepada puncanya...

sampai rumah kakak.. aku rasa terlalu mengah. sampai tercungap2 aku bernafas. last2 aku masuk tido. itu pun siksa aku nk lelap. aku minta tolong adik sapukan balm kt belakang. dia cakap belakang aku banyak bintik2 merah.. muka aku pn.... badan aku panas.. tp aku xrasa pn panas tu. ntah kol baper baru aku terlelap....

sahur.....
berkali2 adik n kakak aku kejutkan... aku dh sedar awal2 lagi cuma bila diaorang panggey.. aku xkuat tuk menyahut. last2 kol 5am.. baru la aku bangun. aku cuba telan nasi walaupun sket. sebagai alas perut tuk pose hari ni... aku tengok slamber jer diaorang telan lauk ayam masak kacang tu... tp aku nk telan... punya la siksanya... bkn sbb xsedap atau apa tp aku rasa ayam tu terlalu masin.. aku tanya kakak n adik... diaorang cakap, rasa dia biasa jerk. hermmmm... naper aku yang rasa bkn2 ni??

sebelum habis sahur.. aku minum sket 100plus. seb bek kt umah kakak ada... harap2 aku dapat teruskan pose hingga waktu berbuka....

napas aku makin sesak.... tp aku cuma sedaya mungkin tuk bernafas seperti biasa......

1 comment:

teratai biru said...

kak ppc..rindu nyer kat akak..semoga akak cepat sembuh yer..miss u..