Tuesday, September 1, 2009

Info H1N1

Salam all..
cam biasa la.. hujung minggu yang panjang... aku mesti balik kg..
dan pagi ni, lepas sahur aku terus berkemas tuk ke Melaka ari ni. tu pun blom abis gik sbb semalam aku sampai KL lambat.

Pas subuh, aku terus kuar ke tempat kejer.. ingatkan dh lambat tp biler drive.. tengok jalan lengang gik. ramai yang sambung cuti ker? xkisah la.

Hari ni... aku punch kol 6.58am.. kekekee.. cam tido kt opis lak. padahal dr KL ke Putrajaya... agak jauh gak la. xkisah, janji xlewat.. time kejer aku sebenarnya adalah kol 7.30am. awal kan?? caya lah.. tahniah tuk aku.

Actually banyak benda yang aku nk kongsi tp lately ni aku malas sket nk menaip... nk2 lepas laptop aku problem.. pc kt rumah lak berkongsi.. ikshh,,.. malas tol aku. aku lebih suka meniarap. keekekekee

K la. hari ni aku ada benda menarik nk kongsi. maybe ramai yang dh tau tp aku yakin, ramai gik yang xtau. ni pasal H1N1... info yang aku dapat dr forum.. thanks to koben sbb kongsi info yang berguna ni..

So kawan2.. jom la kiter baca bersama erk...

************************************************

Assalammualaikum dan salam sejahtera,
Terima kasih di atas keprihatinan Pn Zuriani.

Saya dapat tahu daripada doktor pusat kesihatan USM bahawa Bunga Lawang digunakan untuk membuat ubat Tamilflu iaitu anti-virus untuk H1N1.
Jadi saya buat sedikit kajian dan mendapati bahawa ia adalah benar - sila rujuk kepada Lampiran pdf.

Image

Isteri saya terus beli bunga lawang (50sen sepeket), rebus dan paksa semua orang minum - rasa payau.

Satu keajaiban adalah antara kesemua mangsa maut H1N1 di Malaysia, tiada satu pun dari kalangan kaum India..... Ini mungkin kerana kaum India mengamalkan penggunaan bunga lawang secara meluas dalam masakan mereka.

Semoga boleh kita amalkan
(Nanti harga bunga lawang melambung)

Shahrom
PPSains Fizik
USM


:wondering: :wondering:

Allahualam ..

p/s: mencegah lebih baik dari mengubati

No comments: