Wednesday, January 27, 2010

Rindunya...

Dah lama sangat rasanya aku xupdated blog ni. kalo ada pun... aku mesti jadikan post tu sebagai previous post. mana x nyer.. citer dh lepas.. baru aku nk citer. so, terpaksa la aku jadikan post tu cam mmg aku post dh lama..ehikss... xpe2.. bak kata zed zaidi... blog aku, sukati aku la.

actually latest ni aku agak bz.. bz yang memerlukan aku fokus mental dan fizikal.. maklum la.. awal2 tahun. aku lak bleh dikatakan baru gak kt tempat skang so dengan kejer2 baru maka banyaklah benda2 baru yang aku kener blajar. syukur.. kawan2 aku semuanya sudi mengajar dan berkongsi dengan aku ... even kadang2 aku cam mengganggu diaorang dengan soalan2 yang berkali2... nk wat camne.. nk pandai so kener la aku banyak tanya..

kalo aku xdapat bagi tumpuan kt benda2 lain selain dr kejer... aku minta maaf sangat2. kejer aku menuntut lebih masa dari aku.. cam rini pun.. aku punya la mamai sampaikan aku tersalah tanya kt next pengerusi. patutnyer jadual yang aku tanya dia tu..jadual minggu depan.. adehh.. sian dia. dh la dia cuti skang ni. tetiba pagi2 buta aku wat soklan pening paler kt dia.. ehiksss.. sori ye en raman... (tp aku dh minta maaf dengan dia. harap2 dia xmarah la kt aku.. huhuhuuu)

lokasi aku skang?? kt taiping. hari ni dh 2 hari aku kt sini. biasa la.. tuntutan kejer. actually last week aku kt kangar.. penat drive ke sana pn blom abis g.. aku sebenarnya nk ngelak ke sini. tp xdapat gak. so, kalo ada time kt opis... mmg cam lipas kudung la jawabnyer. adehh.. penat dan memenatkan.. walaupun org kata outstation ni bleh wat duit tp bg aku.. itu xpenting sangat. bak kata mak aku... jangan terlalu pandang duit sampai lupa kesihatan dan aku tambah.... jangan terlalu kejar duit sampai perkara hakiki xberjalan.. huhuhuuu

sebenarnya biler outstation ni lagi penat dr dok kt opis. aku xtau la apa best sangat org yang suka outstation tu sampai kadang2 mengabaikan keluarga. cam aku... kalo aku xkener kuar.. mmg kt opis je la.. 7.30am - 6.30pm.. itu pun kadang2 sabtu pun aku masuk kejer kalo aku xbalik kg. blom kira g dengan bawa balik kejer kt rumah... huhuhuu... sbb tu aku xpaham.. naper org suka sangat outstation. nk kata xde kejer kt opis.. ntah la. nk kata kejer sendiri di pass kt org lain.. xberani nk komen. tp kalo aku lak.. camne skalipun.. aku akan make sure aku sendiri yang wat kejer. kadang2 kita ni xbleh nk jangka mood sendiri so mana la tau.. tetiba bad mood. pastu biler kejer kiter yang di wat oleh org len ada kesalahan... kiter kener marah.. sure2 org yang dh penat2 tolong tu pun kener tempias. huhuhuuu...sian

bkn xbleh nk kuar cuma rasanya kener ada gak masa dengan family. cam aku yang bujang ni pun terasa rindu kt family.. ni kan org yang dh ada anak cucu.. so, skali skala tu xjadi masalah rasanya cuma kener berpada la. aku pn, kalo dh ada family... banyak benda yang kener ubah. nk2 tumpuan aku... dr kejer..maybe 70% akan beralih kepada family. insyaallah.

nnt la sambung lagi. aku ada kejer nk wat .... papai

No comments: