Monday, March 8, 2010

Xcdent ....

Hari ni betul2 aku xcdent. buat pertama kalinya, aku yang melanggar org ... maksud aku.. keter org.. setelah di langgar dr belakang... huhuhuu.. Allah je tau camne perasaan aku time tu...

menurut citer budak yang aku langgar tu.. sebenarnya ada 2 lagi kenderaan di depan dia. sebuah kancil dan satu lagi aku xpasti. lokasi kejadian adalah di susur masuk ke balakong dr tol mines di highway Besraya. kancil tu depan skali... berada di line laju so kanan skali la. sepatutnya dia ke kiri... ke susur menghala balakong tp bengong xbengongnyer.. dia berada di kanan skali. pastu dia pasan yang di tersilap jalan so, dia brek mengejut menyebabkan keter di belakang dia mengelak ke kiri... (masa ni lepas sket dr susur tu... di atas highway Besraya menuju ke UPM/Putrajaya). then keter yang aku langgar ni mengelak ke kanan dan aku plak mengelak ke kiri tp time aku elak tu.. nasib aku xbaik. ada keter lain di laluan sebelah. dalam masa yang sama.. yang aku pasan, ada van kt belakang aku. so, dia pn dh terlajak ... dia hentam blakang keter aku.. tp xkuat sangat dan keter aku terdorong ke depan.. last2 nk xnak aku terpaksa menghentam keter depan. tp yang aku geramnyer.. van tu plak lari camtu jerk..
sebelum kejadian tu... lepas bayar tol, ada sebuah waja cucuk rapat dr belakang. so aku speed la sket coz nk bg laluan kt dia tp aku kener amik jarak jauh sket ke depan coz time tu sebelah kiri aku ada keter berbaris. elok je aku bg dia laluan ..rupanya dia nk ke kiri. mmg gampang tol la. kalo dh nk ke kiri.. pe kejadahnya dia nk cucuk aku sebelah kanan.. then aku tukar balik laluan ke kanan skali so lepas ni la kejadiannya.. tension sehhhh

berlaku la pepatah yang berbunyi... "sudah jatuh ditimpa tangga" kepada aku. dh la keter aku remuk kt bahagian depan sebelah kanan... blakang pn kener. pastu saman sah2 la aku yang kener... blom lagi kener claim insurans aku.. huhhuuu.. mmg aku cuak giler time kejadian tu...

even sampai skang pn masih lagi rasa xstabil perasaan ni. keter yang dilanggar tu pn bleh tahan gak. aku terlanggar myvi so bumper n bonet blakang mmg agak teruk la. kemek n pecah sana sini.

nk wat camne.. dh nasib aku nk terkena. so, hari ni aku terpaksa merehatkan diri dan menenangkan jiwa. cuti la maknanya tu.. pa pe pun... alhamdulillah, aku dan bebdk yang aku terlanggar keter depa tu semua selamat. cuma skang ni aku rasa tangan kiri aku je lenguh2 sket. effect kot. aku sian kt mak je coz dia risau sangat. berkali2 call aku ...

keter pn dh hantar balik eon tuk dibaiki. masa aku p tengok balik kt eon lepas wat report td... aku rasa nk nangis pn ada gak coz time tu bumper semua dh jatuh. bonet depan depa dh angkat ... nampak cam keter yang terlalu teruk sangat. harap2 semuanya siap cepat la. so, wat masa ni aku terpaksa guna keter abang coz itu je keter auto yang ada. manual mmg aku terpaksa tolak tepi awal2.....

lokasi kejadian... http://www.ijm.com/infrastructure/toll/BESRAYA/map.asp <-- susur ke Balakong.. simpang yang paling hampir dengan tasik
masa : lebih kurang 7am, 8.3.2010

2 comments:

aBoi said...

teruk jugak ni kete akak..
masa tu tengah laju sangat ke?

Wan said...

Sabar...semua kejadian ada hikmah disebaliknya...