Friday, August 1, 2008

Luahan Dari Pejuang Bangsa

Bukan ayat2 saya tapi ayat2 mereka yang sedar...dimana diri mereka...
(sumber:- http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12593&postdays=0&postorder=asc&start=15)


1) ---> kesimpulannya....
'Bukan melayu' yang punya angkara... Kalau ikut sejarah pun, melayu tak pernah kisah dengan sapa depa nak kena berurusan. Zaman melaka dulu bukan setakat cina, malah mangkuk-mangkuk lain dari benua mana-mana ntah pun datang berdagang dengan orang Melayu..

takdak sapa kisah pun..
AS LONG AS... JANGAN KACAU HAK-HAK MELAYU. JANGAN GANGGU GUGAT MARUAH MELAYU.

Tapi aku heran kalau MELAYU sendiri yang kata MELAYU pencetus huru hara..

2) ---> "Selepas saya muslim dan menziarahi kubur ibu mertua ku di Danau Kota, saya ternampak tersusun satu baris perkuburan yang bersaiz kanak-kanak dan tertulis tarikh peninggalan mereka sebagai Mei 14, 1969. Saya mula sedar tentang signifikan tarikh tersebut. Saya mengambil masa bertahun-tahun lamanya untuk mula menyelami beratnya makna disebalik dua nombor dan satu bulan dalam hidup rakyat kita...."

(sumber:- http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14425#397898 )

1 comment:

mat asri said...

Good that you would still like to remind us all of the moments in our history that is slowly being erased by some unscrupulous people... all in the name of creating a supposedly just and fair Bangsa Malaysia :) keep it up