Thursday, September 18, 2008

Aku & Dato

Ketuk pintu bilik Dato...

aku : assalammualaikum Dato. Boleh saya jumpa Dato sekejap x?
Dato : waalaikummussalam. Masuk la. Boleh je. Hermm.. kenapa ni?
aku : sebenarnya saya ada hal sket nak bincang dengan Dato.
Dato : k, duduk. hal apa ni?
aku : terima kasih Dato. (sambil duduk). saya nak minta transfer ke Sarawak. sebenarnya tadi saya cari En Taupik tp PA dia cakap dia cuti sampai esok. Kebetulan jumpa Mr Chin, saya bincang dengan dia. dia pn dah call Sarawak, katanya ada kosong.
Dato : sapa yang kosongkan kat sana.
aku : Puan Welda. naik pangkat kot.

Dato : kalau dh macam tu ok la. internel je so, xde masalah kot. saya pn ok la. so, keluarga u camne?
aku : saya bujang lagi Dato sbb tu nak minta transfer. cari pengalaman kat tempat orang.
Dato : u dah berapa lama kat sini? bahagian mana?
aku : 3 tahun lebih dah. saya kat service.
Dato : hermmm... (sambil mendail no2 tertentu).. aku xtau dia call sapa..

Dato : Hello, waalaikummussalam. Ha (xperasan dia sebut nama sapa). kita ada polisi x jawatan di Sarawak di isi oleh orang tempatan... herm.. xdak? k, ok la. i nak tau yang tu ja. x, ni ada sorang staff sini nak transfer p sana. xtau la. dia cari orang sana kot. (sambil sengeh kat aku. aku pn sengeh je la...ekekeke). ok la. thanks na. xtau la kalau u nak tambah cawangan kat sana. ok. waalaikummussalam.

pastu aku pn sembang la dengan Dato... aku xberapa nak ingat coz semalam aku mmg pening kepala giler2.....

Dato : dah tu.. u nak start bila?
aku : kalau boleh lepas raya la Dato.
Dato : tengah bulan 10? boleh? i nak buat surat ni.
aku : errrr.. bulan 11 boleh x Dato? saya nak settlekan kejer2 saya kat sini dulu. nak cari rumah kat sana lagi. kalau boleh rumah saya kat sini pn saya nak cari penyewa. banyak juga la nak kener settlekan sebelum pergi.
Dato : u nak bawa keter x p sana? kalau nak bawa, kener bagitau awal2. boleh opis cari agen. tapi kener buat cepat la. kalau x, lambat la keter tu sampai. u kener bagi keputusan awal. senang nak buat gaji u.
aku : ok Dato. confirm bulan 11 ni.
Dato : k, kalau u rasa nak bawa keter, u tanya admin. u bleh minta mana2 elaun dulu sebelum u p. nnt i buat surat pertukaran.
aku : terima kasih banyak Dato. saya kuar dulu erk Dato. Assalammualaikum....

aku pn meninggalkan opis Dato dengan senyuman.. Muktamadkah keputusan aku ni??? YEAP. apa pn jadi lepas ni...aku akan hadapi sorang2... biar jauh dari orang lain... selama ni pn, susah aku sorang2 juga. senang aku jer orang nak kongsi... jadi, lepas ni.. biar susah senang...aku sorang2.

cuma aku kener hadapi sebarang kemungkinan coz lepas ni aku jauh. bukan bleh balik nek keter... kener naik 'belon'...kekekekeee

2 comments:

Azfaliza Abd Latif said...

aik, nak transfer ke swk? anda pasti? muktamad? takmo guna talian hayat? he3

citra rasa said...

satu keputusan yg berani...