Saturday, July 4, 2009

Beg mak kener toreh

Aku dok rehat2 kt rumah sambil mengemas barang2 yang patut dimasukkan dalam kotak.. tetiba adik aku sms.
"mak kener ragut. tau x??" berderau rasanya darah aku masa tu... aku bersms je la dengan dia coz kredit xkaya nk call... dia cakap dia call mak pn xdapat.. cuma dia bitaw mak kener masa p pasar malam pudu dengan kak dah so aku sms kakak... soh dia call balik.

then kakak call balik. sembang la dengan dia camne benda ni bleh jadi... pastu dia soh cakap sendiri dengan mak...

mak cakap masa tu kt pasar malam jalan TAR (misinfo la ni dr adik).. org ramai. aku tau sbb aku penah p sana.. mmg ramai giler la. mak dengan kak dah, ain dan eira... saja la jalan2 cari barang.. mmg dia xsedar langsung masa tu.

masa nk balik.. mak nk amik duit bayar duit tiket LRT.. seluk2 xjumpa duit. then.. cari2... xjumpa lak purse.. pastu staff lrt yang tegur beg mak kener toreh... mmg kurang ajaq betul la. mak cakap dia bukan bawa handbag pn. dia bawa beg pakaian eira jerk dan purse mmg dia dh sorok awal2. beg pn berzip. xtau cmne org tu bleh tau. sampai aku terpancul sebaris ayat.... "dia bela toyol apa yang bleh tau kt mana org simpan duit"

geram tol aku biler dengar citer mak. sian kt mak. suara dia tersekat2 cam tahan nk nangis. nk bitaw abah pn xberani coz faham2 je la org laki ni. hermmmm... nasib baik la xapa2.. mak cakap dalam purse dia ada RM140 (bagi org susah cam aku ni.. duit tu dh cukup banyak.. termasuk duit kak zai bg kt ain.. semuanya RM150).. kad pengenalan, kad bank mak dan adik2..sib bek la dalam kad xde duit dh.. sbb mak dh kuarkan awal2 n simpan kt tempat lain..

aku doakan org tu xselamat dunia dan akhirat... kalo mati semalam jugak pn xpe.. geram giler

No comments: