Friday, May 30, 2008

Shopping... Borong....

Salam
Pagi tadi aku dapat sms dari kakak aku...dia soh amik halfday sebab dia minta aku bawa dia p Nilai 3. Nak beli barang2 hantaran katanya.. eermmm


So, lunch time aku pn kuar la. Balik kl amik dia. Pas zohor, kami dua beradik pn p ler Nilai 3. Besak le... kami kalau berdua.. mmg sengal le jadinya. Macam2 peel aku dengan kakak aku buat. Beza umur pn setahun sorang je so, kami mmg rapat. Itu la kakak aku satu2 nya pn. Dah sampai sana.. mula la operasi memborong. Mula la kuar idea sawan aku dengan kakak. Kakak aku ni lak jenis xtahan gelak so, lagi kuat la aku nyakat dia.. berdekeh2 kami ketawa. Dah xpeduli orang2 dalam kedai tu.. ekekekeke ......Dh abis borong satu kedai.. kami p kedai lain lak. Macam2 la kami beli. Tapi semua pakai duit dia..kui kui kui. Aku x amik duit so, aku rembat duit dia je la. Sian lak kakak aku...ahaks.. xpe. T aku lak kuar duit tuk dia. Bak kata kakak aku... "anak beranak xkan nak berkira kot" ... dia selalu guna ayat ni time pinjam duit abah n elak bayar balik...kui kui kui...ampehnyer anak.

Lepas beli barang2 hantaran... kami p kedai kain lak. Nak beli langsir. Rumah kat kg dah makin besar so bilangan tingkap n pintu pn makin bertambah. So, kener la beli tambah tapi alang2 nak tambah camtu je... baik beli baru...ekekeke. Kami beli kain je la... t hantar balik kg... Mak atau adik yang jahit tapi aku rasa cam xlepas je. Mahu aku juga yang kener jahit ni..confirm la.

Then, dh abis angkut serba sikit..kami merayau g. Aku terjumpa kain pasang ni. Jenis murah je... tapi batik. Kat mata aku mmg kain ni cantik la (aku xsuka beli yang mahal2...janji cantik..walaupun murah..aku rembat. Maklum le..orang xbanyak duit). Belek2 tengok harga..erm.. sepasang rm50..dua pasang rm90.. ha... ok la tu.

Then, pelan2 aku p la ngadap kakak aku... "Dah, pinjam rm100. Orang nak beli kain pasang tu ler. Batik...cantik. Cuba hang p tengok.. lawa tu"..perghh....aku buka ayat nak jerat kakak aku... kui kui kui. Aku pasang ayat g...... "mai la sini sat. tolong orang cari color mana yang lawa"... then kakak aku buka mulut.... "baper sepasang?".. aku jawab balik dengan penuh confiden.... "sepasang rm50. dua pasang rm90. ok la tu kan?"... "erm.. k la tu. cantik pe kain ni"... kakak aku bersuara.. pergh...cam jerat dh nak kener je. then kakak aku hulur duit.... "yahoooooooooo.... " aku jerit sekuat hati .... mmg la pun sebab aku jerit dalam hati je. adeh..cuma aku sengeh2 je la kat kakak aku... "tq"

pastu kakak aku sebut apa ntah...aku pun lupa.. terus terbantut aku nak beli kain tu.... then, kami pn jalan g.. tapi hati aku masih teringat kat kain tu...huhuhuu.... masuk satu kedai ke satu kedai lain... kakak aku test baju. dia kata kalo murah... dia nak beli je. lebih berbaloi dari sewa... sementara dia dok mengetest baju2 yang ada.. aku gayut dengan mak.. kui kui kui...ntah pa pe aku sembang dengan mak. mak pun...layan je paler anak dia ni. besak le.. umur aku dengan mak.. beza 20 tahun je so, mmg layan le. mak aku pn bukan tua sangat. baru 48 thn... ahaks..

elok je aku habis gayut dengan mak...kakak aku pn ready nak kuar dari kedai. xjadi beli katanya.. color xsesuai. mmg pn. xmenyerlah langsung color dia. kalo yang hijau tu..aku berkenan tapi sebelah lelaki dh buat color hijau so.. dia masih mencari...color apa dia nak buat. maleh nak tunggu lama.. kami merayau g.. jenguk tudung lak..

Ahaks... mak ai.. murah je tudung kat sini. kalo kat luar...rm45.. sini rm15 je. bezanya cuma jenis kain tapi aku lagi suka kain jenis ni.. senang nak bentuk... batu dia sama je ...kilat tapi aku xsambar pn... xde color yang aku berkenan... len kali je kot.. mata merayau g... tetiba....kuang kuang kuang... 2-3 kali gak le aku pusing2 tengok tag price kat kain yang diaorang gantung tu... xpuas hati...aku panggey kakak... "hang nampak xapa yang orang nampak??" ... "nampak pe?" alahai...blurnyer soklan kakak aku. punya la lurus tangan n jari aku dok tunjuk depan dia.. bleh g dia tanya...adehh... "tu...depan tu. hang perasan x? kain dia sama je cam kat kedai tadi kan? tapi sini... 3 pasang... rm60.. giler !! murah tu" .... excited tol aku cakap. "ermm.. apa g. duit ada kan?? so, p la amik" ... ni yang aku suka kakak aku ni...sonang by too.... aku pn tarik le tangan dia.. " jom.. pilih color tuk orang" ... lastly, aku decide amik color coklat, hitam n biru... kekeke..puas hati. esok lusa kalo balik kg... bagi je mak... minta tolong jahitkan...

erm.. dh penat kaki merayau... p cari air sat.. then, patah balik kt keter... pk apa yang masih blom dibeli.. then, bila semua dh settle.. kitaorang pn start gerak balik tasik selatan.. mak ai.. penuh bonet keter dengan barang2 kakak aku je... langsir je dh 40 meter.. itu baru selapis.. aku rasa... mmg xcukup langsir ni... xpe. next week balik kg...aku ukur lek lok. xcukup... p beli lagi..apa susah...
herm.. dh la tu erk. penat dh ni......

Balik kl... kakak ajak p betulkan spek dia. aku pn sengaja la test mata. maklum le...mata pn dh makin rabun.. sik pandang skrin je. uwaahahahhaa... mataku sudah rabun.. kener rm300... buat spek.. siot je. huhuhu..

adiosss

No comments: