Saturday, May 31, 2008

Boring...Bosan....arghhhhhhhh

Salam..
Aku menaip lagi... boring sebenarnya tapi nak wat camne... xde member nak sembang.. minggu ni room mate aku balik kg so aku lepak sorang2 je la kat umah.
Bangun pagi tadi terpk apa nak wat.. pandang keliling bilik... erm.. nothing. Bangun dan mundar mandir kat ruang tamu... kosong. Arghhhhhh bosannya. Terpandang kat dinding rumah... mak ai.. banyaknya semut... then aku pn terus ikut arah datangnya semut2 . erm.. padan la pun.
At least semut ni bagi aku idea apa patut aku buat ari ni... kemas rumah. hheheee... jenguk2 plak kat siling rumah... sawang pn dah ada. dengan sepantas kilat.. aku ke dapur.. amk penyapu dan tangan ni laju je merosakkan sawang2 yang ada.. erm.. puas hati. skang, turn kemas majalah n barang2 kat ruang tamu. orang xde ni senang sket nak wat kejer.... sekali lagi kejer aku dapat di settlekan. sapu plak lantai kesan sawang2 yang dah dimusnahkan tadi.
So.. semua dah settle, nak wat pe g erk. k, masuk balik dalam bilik. pandang keliling... cari sesuatu yang boleh dibuat. xde! xpe la. tangan ni gerak juga capai apa2 yang patut.. ubah kedudukan. hehehe... mmg aku bosan sangat ni.
pandang jam.. mak ai... xsedar pn.. dah kol 12 tghari... so, kejer dah settle.. capai towel terus p mandi.. hheheheee..
dah siap mandi lepak je dalam bilik.. ngadap laptop kesayangan aku ni.. dan xtau nak wat pe. tetiba bunyi sesuatu yang xbest.. bunyi yang aku mmg xsuka nak dengar... bunyi perut aku minta di isi.. rupanya aku blom sarapan pn. mmg dah pangai aku.. kalo sorang2 kat umah.. jangan harap la aku nak makan.. then, aku pun mundar mandir ke dapur.. tngok apa yang bleh dimakan.... erm.. maggi je?? boleh la. setakat aku sorang je... xpayah la nak masak beria sangat.
dah selesai masak.. aku ngadap makan. pastu selesai mana yang patut... aku teruskan ngadap laptop aku ni... ni je la peneman aku time2 bosan. nak lepak kat luar?? jangan harap la. aku ni dah la home type nyer orang. melainkan ada kejer2 yang urgent n memerlukan aku berada di luar rumah... baru la aku kuar. kalo x, hidup aku cuma rumah dan pejabat... padan la sampai skang aku still solo... huhuhuu
then, petang... aku dah xsanggup nak ngadap rasa bosan yang bertapak dalam diri.. aku pn dengan slamber nyer... galas beg ... terus drive balik kl.. at least kat sana.. ada gak adik beradik aku yang bleh dibuat bersembang... daripada aku 'giler' terus dok sorang2 kat umah ni... kat rumah kl.. aku terpandang ikan puyu yang ada kat sana.. tetiba sedih je rasa hati sebab ikan puyu aku dah mati time aku balik perlis ari tu... uuwwaaaaaaaaaaaa... balik2 umah tengok dua2 ekor dah kembung... huhuhuuu...2 tahun aku jaga ikan tu.. 2 hari aku xde kat umah... tetiba plak bleh mati.. sadis..sadis... ikan tu aku amik masa balik perlis 2 tahun lepas... dah la balik kali ni.. xde rezeki nak dapat puyu..... yang dah dapat pn terlepas balik...

misteri tol... huhuuuu

aha.... baru aku terperasan... rupanya sliper tulang ikan aku ada kat sini... patut la cari xjumpa... huhuhuuu... jauh aku beli sliper tu... kat kota bharu time p interview dulu... lampu tido aku pn aku blom amik g... masih ada kat sini. lampu ni abah yang bagi...

-----------end

No comments: