Saturday, June 7, 2008

Ahaks... Really supprised....uhuhuu

7 Jun 2008... pepagi lagi abang n adik aku dh bangun. kalo x, bukan men liat g diaorang ni nak bangun...huhuhu..aku ni dh le tido lambat... biler tengok diaorang bangun awal.. blur je rasa paler ni..dh xbleh nak pk...

tapi aku bangun je le. aku tanya abang..."nak balik kol baper bang?" ... "kol 8" ..ringkas jawapan abang... rasanya semalam pn aku ada tanya dia. kalo xsilap dia kata kol 10am.. erm.. xkisah la. blom sempat aku tanya... dia dh bagitau "abang nak p opis, amik barang dulu. kalo lambat satg.. takut lambat lak sampai" ...agaknya abang aku dh nampak aku blur2 kura kot sebab tu dia xtunggu aku tanya dulu... xpe la. dalam blur tu pun.. aku capai tuala terus p bilik air. kakak aku pn awal lak siapnya..... maleh nak pk coz aku mmg tengah mamai. layan forex nyer pasal la ni.

aku bukan jenis yang control ayu...ringkas je. pakai jeans, t-shirt n tudung... make up.. jangan harap la.. sapu bedak powder jer kat muka. lipstick pn xde... mmg simple giler. jap g kuar rumah..aku sarung sliper fish bone aku je.. ringkas n selesa.. kuang kuang kuang.

masing2 bawa la barang2 yang aku dengan kakak dh borong last week.. kakak aku pun siap nak tumpang p kejer... patut la bangun awal.. aku ngantuk g ni... sebelum kol 8am g kitaorang dh gerak kuar rumah. nek keter aku.... kalo nek keter kakak... (kancil), mmg xmuat la nak sumbat barang2 ni...

then, cam abang cakap semalam n pagi tadi... kami singgah opis abang. dia kata nak amik barang... so, aku dengan kakak lepak dalam keter je le tapi yang pelik sket...walaupun cuma keter kami je yang ada... abang tetap masuk parking.. heran gak sebab sebelum ni... kalo nak amik barang pn...dia lepakkan keter tepi showroom je.

erm... dari jauh, aku nampak keter warna putih... waaaaa....SAGA lol. aku cam nak jerit je. tapi tetiba terbantut bila teringat kata2 abang last monday... erm..slow je aku cakap dengan kakak "tu le keter orang nak. saga putih... tapi naper la depa bagi kat orang lain dulu..ampeh toi" ... kakak aku diam je. dia pn xkuar. sama je dengan aku..lepak dalam keter. abang dengan adik je yang dok sibuk panggey budak security tu soh buka pintu opis. tetiba abang pusing belakang n jalan ke keter ... port kitaorang la. "ya, hang kata nak tengok keter. jom arr.." aku pn bukan la excited sangat tapi p je la. sebab color keter tu....putih. mmg color yang aku berkenan sesangat.

then.. aku pn masuk la dalam showroom tu bersama2 abang, kakak n adik aku. belek2 la keter saga tu..cam jakun pn ada kalo aku ingat balik.. kuang kuang kuang.. pastu aku try la buka pintu..ahaks.. xkunci..adeh.. keter kat showroom mmg la xkunci.. sengal!! aku try la masuk...mak ai.. tinggi lol keter ni. bila duduk..adeh.. tenggelam la plak aku.. huhuhu... satu je aku xberkenan...lock stick dia.. xlawa. luasnyer la keter ni. acctually, aku beli keter dulu..xpenah test drive pn. aku men tanya abah, abang n adik aku je. diaorang kata ok..aku beli le..ekekeke.. masa aku tengok kat pasar malam putrajaya pn...aku main2 gitu je.. ni ler 1st time aku belek betul2... tapi apakan daya.. bukan keter aku...uwaaaa... sadis

pastu dh puas aku dok menjakun sorang2 dalam keter tu...abang datang. dia soh aku p tengok bonet. aku ni dh le xde semangat... slamber je aku cakap "alah..dh tau bonet dia luas. david arumugam dh bagitau.. bleh masuk 50 biji durian" ... abang aku diam je..then, dia cakap.. "alah, p je la tengok..." sebagai adik yang baik...aku pn p je la tengok. "wah..luas sungguh. bleh tido dalam ni" kui kui kui...

tetiba mata aku nampak plat no. uiksss.... "keter showroom pn ada plat no ke bang?" ... "ni keter yang dah ada orang, mmg la ada plat no" ... abang aku jawab...ringkas tapi sakit hati aku sebab aku teringat balik kata2 dia last monday. "ooo.. ni la keter orang yang potong 'q' tu" ... sinis aku jawab. sakit hati lol. keter yang aku patut dapat...depa bagi kat orang lain.. "wrk 5..."....waaa... naper la dapat kat orang lain.. mencinyer.. elok je plat no tu tersusun dalam bonet... aku perati je.. pastu aku belek balik bonet tu..acctually dalam bonet tu..ada plat no (depan & belakang), toolbox n sehelai kertas tapi sebab sakit hati nyer pasal..aku tengok plat no je.

agaknya kakak aku bengang tengok adik dia yang blur ni...dia datang kat aku.... "cuba hang tengok kertas tu...nama sapa?" ... "nama tuan keter la" .. blur nyer jawapan aku... mmg la nama tuan keter..xkan nama aku lak.. hahahahaa.. sengal skali g.. adeh.. "tengok je la.. baca skali".. kakak aku xpuas hati.. aku pn amik la kertas tu n baca...

terbeliak mata aku (O_O)... "erk... keter orang ke??" ... uwaaa..cam nak nangis je. aku pandang abang, kakak n adik aku..semuanya senyum n sengeh... waaaaa.. ni ler supprised paling best aku dapat.. terharu giler.. cam nak menitik je air mata aku.. mula la aku excited... waaa...best... mmg best giler. xsangka adik beradik aku wat supprised camni...terharunyer.... huhuhuuu

pastu abang n adik amik plat no tu sorang satu n pasang... abang hulur kat aku salinan geran keter.. iskh...cam xcaya je. mmg aku xbleh percaya lagi ni. abang amik kunci n kuarkan keter dari showroom.

pastu mula la operasi punggah barang dari keter lama ke keter baru. aku mmg terbelek2 keter tu. aku rasa cermin dia semacam je.. belum sempat tanya... adik aku buka mulut "tengok, abang siap tinted g keter ni.. " .. uiksss..padan la pun. "biler dapat keter ni bang?" aku tanya. "isnin" ... mak ai.. padan la isnin lepas abang call... ampeh.. sorok rupanya..

so.. kitaorang p hantaq kakak kat sogo n terus balik kg.. banyak kali gak abang soh aku drive tapi aku xmo..risau lol.. keter baru. biar la diaorang yang drive...

woooooowwweeeeeeeeeeeeeeee......best.... finally, aku dapat juga keter SAGA color PUTIH yang aku idam2kan selama ni... BESTTTTTTTT

No comments: