Monday, June 2, 2008

'Dating' reramai...


Ermm... monday bluess... besak la. dah 2 hari cuti...pastu kener masuk opis laks.. hari isnin mmg hari yang xbest tuk masuk opis tapi aku happy2kan juga diri.. nnt buatnya xceria seharian.. baru tau.
2 jun 2008..nama aku tersenarai tuk ke perhimpunan bulanan JPM.. so, hari ni aku kuar awal dari rumah..tapi awal xawal juga la.. cam biasa je kot...huhuuuu. fuhhhhhhh..sib baik la 'parking aku' masih kosong...kalo x, mau puas gak aku melayan cari parking. actually, xde pn ditetapkan parking lot tuk sesiapa cuma aku dah selesa parking kat situ. xkira la.. samada parking motor atau keter.. aku selesa tuk parking kat tempat yang sama.. kira cam setia pada yang satu la ni..mukekekeee... bercinta dengan parking lot la plak.
masuk opis aku terserempak dengan Kak Nora...then berlaku la perbualan ringkas kat punch card 'mechine',

aku : "hari ni nama akak naik gak kan p perhimpunan? nnt akak ajak saya erk."
Kak Nora: "ok. nnt kak nora bagitau. ari ni kener berjalan je la...driver dah kener culik bawa p taman negara".
aku: "k la tu. exercise" then aku senyum ...kak nora senyum... aku lajak g masuk bahagian aku...

drop all my stuff kat atas meja.. kemas pa pe yang patut.... then bancuh milo...instant je.. kekeke.. sambil2 tu cam biasa la.. awal2 g dah on pc... check email.... kalo yang perlu di reply.. reply terus then yang xperlu tu.. lepas baca..delete je. xpn...tayah baca..terus je delete. maleh.
erm.. abis satu bab. sambil2 hirup milo panas ni.. belek2 kejer pe yang nak disettlekan ari ni... erm.. xla banyak sangat tapi bukan leh caya pn.. isnin ni selalu mood malas nak kejer tu datang xpayah nak ajak...ampeh.
tepat kol 7.45am.. kitaorang memulakan perjalanan ke JPM (parcel A). hari ni xde bas coz driver p Taman Negara so kener la jalan kaki. xpe la.. bukan selalu pn. aku jalan dengan Kak Nora. yang lain2 dah xtau katner. Sampai je kat sana.. Dato' SU n TSU(K) dah sedia menunggu. cam biasa la. kitaorang nyer line ditengah2 antara MARITIM dan JAKIM. bangga je tengok geng2 MARITIM dengan uniform diaorang. aku dah la minat orang beruniform..ekekekee.
Tepat kol 8.15am... Pak Lah dan menteri2 di JPM dah tercegat kat depan kami. tapi sesuatu yang xbest ari ni ialah.. pepagi g dah panas gilos. dah le angin xdo. mmg paneh..huhuu.. then aku minta la kipas mini dengan cik dah.. alahai.. mmg halus giler. xrasa angin pn...
lepas nyanyi lagu Negaraku dan satu lagu lain...koir dari jabatan mana ntah.. (aku rasa berterabur je diaorang nyanyi)... then, terus Pak Lah berucap... tapi ada satu ayat tu yang wat aku menegur..(aku rasa aku cakap slow je tapi Pak Lah bleh lak dengar...maybe ada menteri di JPM yang perbetulkan..huhuuu). ayat dia lebih kurang camni la...

Pak Lah : "syukur alhamdulillah. bertemu lagi kita dalam acara tahunan kita ini.....bla bla bla..."
waaaaa... dari jauh aku memperbetulkan....

"bukan tahunan la Pak Lah... tapi bulanan"

...aku mmg yakin sesangat yang aku cakap slow je.. kalo dengar pn maybe dak2 MARITIM dan JAKIM je.. tapi tetiba aku dengar kat depan nun...Pak Lah dah betulkan ayat dia...huhuuuu
Lepas lebih kurang menyampaikan ucapan yang berkisar dari pengalaman beliau semasa di Jepun.. kami dilepaskan... huh... amannyer. dah la panas... angin lak xde. maybe Pak Lah pn rasa apa yang kitaorang rasa.... mmg paneh sesungguhnya...
time balik...mak ai.. bersesak tol staff2 ni nak kuar. maklumlah..wakil2 jabatan dibawah JPM. then Cik Dah n Kak Farah ajak lalu ikut depan.. perghhhhhhhh jauh tu. erm. xpe la.. exercise. tapi xlama pn. kitaorang jumpa Kak Liha.. dengan xsegan silu.. Cik Dah minta tumpang bas opis dia ...huhuhuuu... anyway.. tq Kak Liha n staff2 B7..
dah abis rasanya.. maleh nak taip panjang2.....

No comments: