Monday, February 9, 2009

End of CNY

aku baru je balik dari makan malam..

hermmm..hari ni aku terima undangan makan malam sempena penutup CNY dari kung kung dan appo yanti... dia pn p skali. actually, bila aku kat sini... aku boleh dikatakan ada keluarga angkat cina la. time CNY hari tu pun aku p gak rumah dia tp raya ke 4 . then..dapat ang paw g.. jangan jeles. masakan yang di sediakan tuk kitaorang, mmg kawan melayu dia yang masak n bekas pn bekas baru.. so xde ragu2 la.

macam malam ni.. mmg dia dh niat nk celebrate dengan kitaorng... makan seafood kat top spot. ni 1st time la aku p sana. xsusah pn nak cari sebenarnya tp aku jarang drive kat kuching ni so, semedang la sesat. cam ari tu.. dari pasar satok.. bleh lak aku lepas ke pending industrial area... citer dengan bebdk kuching.. sesia je kitaorang kener gelakkan. time jalan2 dengan mmbr2 kat sini....lor, rupanya jalan yang kitaorang sesat tu xde la jauh pn dr kawasan kitaorang...ampeh tol tp kalo xsesat, xtau... xchallenging...kkekkeee

macam2 yang kitaorang bedal malam ni.. last2 ada sket la yang xabis. perut dh penuh... sedap2 lak tu.. huhhuuu... best. thanks appo n kung2.

dalam perjalanan balik... kitaorang lalu depan The Spring.. tengok je la. sepanjang aku kat sini, baru sekali kot aku ke sana.. aku xsuka sangat suasana dia. tp maybe akan datang, aku akan ke sana lagi la.. kalo p sana.. aku pasti akan tuju kedai coklat ...kekkee.. nang sik boleh ditangga la. mun di tangga juak... mok satu kedey mek borong ... tp bila p sana... automatik rasa nk balik langkawi....huhuhuu... rindunya pada coklat.

otw balik rumah... waaa.. banyaknya la kerdipan bunga api di angkasa... maklum le. malam last. itu blom lagi tengok malam tahun baru. 1st time aku betul2 berada dalam kawasan chinese yang sambut tahun baru... macam terkena kejutan juga la. meriah gila2.. walaupun bising yang boleh sampai tahap nk pecah gegendang telinga tp apa yang boleh aku katakan... mmg best

yang xbest adalah time raya cina.. seminggu kedai tutup. yang buka kat area aku ni.. cuma KFC n Sugar Bun jer.. adehhh... kononnyer satu petang tu aku nk la p beli wafer kesukaan aku kat Wisma Wan..last2 tengok.. perghhhh...mata aku ni cam xmo lak tertutup. semua kedai tutup. xpenah2 la aku tengok keadaan camni... pastu aku terus p one stop n kebetulan kikull call aku ajak p makan kat j n j cafeteria.. ada gak teman aku nak berborak.

eh....melalut lak. so, sepanjang lebih kurang 2 jam kami dengan kung kung dan appo tadi... ada la sket2 gambar yang aku sempat snap. yang nyata.. makanan malam ni... nang best la. Thanks appo dan kung kung... happy chap goh meh..

No comments: