Sunday, February 8, 2009

My sister in law... finally delivered


ahaks... akhirnya petang tadi dalam pukul 6pm aku terima sms dari adik perempuan aku...
"kak long dh selamat bersalin. kiter semua dh naik pangkat. baby boy, berat hampir 3kg, lahir di hkl pukul 5.50pm, 8.2.2009". nama baby blom tau g tp tadi aku sms dengan adik perempuan aku. dia cakap dia penah sembang dengan kak long pasal ni. kak long cakap nnt nk letak nama wan mohd...... something la. heran gak aku. naper ada wan coz setahu aku keturunan aku xde wan. rupanya, baru2 ni masa abang aku balik kg dalam bln 1, pak ngah aku bagitau yang tok ayah aku (ayah abah) keturunan blah raja siam... perghhhhhhhh... aku ada darah siam ker?? adehhh.... xtau le plak selama ni. so, kebetulan kakak ipar aku nk bersalin, dia soh la guna nama wan tu... hermmm... ntah la. tengok camne nnt. xk isah apa2 pn. janji semua selamat. xsabarnya aku nk balik kg.

dan yang paling bangga tentulah abang aku coz what?? this is hadiah bzday dia yang paling berharga. hari ni juga adalah bzday abang aku ke 32. dan pada hari ulangtahunnya, dia terima putera sulung sebagai hadiah dari isteri tercinta... bangga beb

aku blom tengok pn gambar baby tu coz semua blom dapat tengok. mak pn sms bagitau yang dia belum tengok. esok kot. so, hari ni masing2 berkampung kat rumah abang di tasik selatan. nasib baik gak esk semenanjung xkejer. cuti thaipussam. so, kalo xde pa pe aral dan boleh kuar esok, abang akan terus bawa kak long balik pahang. coz aku m asih ada sorang g adik yang bersekolah. even dia bleh jaga diri, tp mak aku xbetah nk biar dia time hari skolah.

actually, aku suka gak sususan yang secara tak sengaja berlaku dalam family aku ni. mana xnyer. mak abah aku, masing2 anak ke dua dalam family (satu mak satu ayah coz atuk nenek aku kawen lebih dari skali). kebetulan gak, dalam adik beradik mak abah aku yang satu mak satu ayah ni... mmg ada 2 anak je. so, dedua kira anak kedua merangkap bongsu la. beza mak dan abah aku 7 tahun.

abang aku dengan kak ipar pn sama. beza 7 tahun. abang anak pertama, kak long pn anak pertama... dan baby yang lahir ni adalah cucu pertama kedua2 keluarga.

kakak aku dengan abang ipar?? herm... kedua2nya adalah anak kedua dalam family masing2. nnt bulan 4 ni kakak aku deliver, baby tu merupakan cucu kedua dalam family aku.
aku??? iksh... blom ada jawapan.
adik aku plak.. baru2 ni dia bertunang. kebetulan gak, tunang dia tu anak keempat. sama cam dia. so, aku nnt kener cari anak ketiga gak ler...ehikss

so, semua kebetulan ni mmg menyeronokkan. actually masa adik aku nk bertunang baru ni abah aku terperasan. kalo x, xde sapa pn amik port.

kebetulan lagi... sepatutnya kak long dijangka bersalin 14 feb tp maybe baby dh xsabar nak tengok ayah dia.. so, dia pn menjenguk dunia pada hari ni. sama tarikh lahir dengan ayah dia. rasanya berbaloi abang dan kak long menanti selama hampir dua tahun untuk melihat zuriat sendiri. semoga hidup mereka akan lebih berma kna... tahniah.


*** yes... akhirnya dapat gak gambar baby dari ibu dia.. ehiks.. wahh..anak sedaraku. xsabar rasanya mak lang nak peluk cium. tunggu mak lang balik tau. tp nama blom tau lagi

2 comments:

Puteri Nuur At-Terawis said...

Tahniah ye.. dah dapat title auntie nih...

citra rasa said...

tahniah auntie aya.... hehehe... mesti rasa seronok kn... setahun slps kami bergelar suami isteri, kami dpt anak sulung pd tarikh yg sama dgn tarikh kami diijabkabulkn.. kebetulan yg sungguh membahagiakn... skrg ni, celebrate anniversary & besday anak sulung dgn 1 kek jer la.. senang, jimat belanja... hehehe