Monday, April 5, 2010

1st time.....naik flite

tengah2 aku godek2 almari cari sijil adik aku... tetiba aku terbuka satu beg. dalam beg tu banyak gak la dokumen berkaitan aku....... ye la, dh beg aku. xkan dokumen orang len kot... hheheheee :)

dalam banyak2 dokumen tu... ada satu dokumen yang kecil je saiznya.. tp berhelaian... iaitu my 1st flite ticket.. ni la kenangan pertama aku menaiki flite.. MAS lagi. maklum je la kan.. kejer gomen so sure la MAS cuma skang ni je aku dh pandai nek AirAsia.. sbb baru pandai beli sendiri.. keh keh keh..

k, berbalik pada pengalaman pertama aku masa menaiki flite dulu. tarikh pelepasan yang tertera kt tiket ni adalah pada 22 March 2006 iaitu selepas setahun 15 hari aku bergelar kakitangan kerajaan. flite no MH2504 berlepas dr KLIA ke KIA (Kuching International Airport) pada pukul 0815. perghhhhhhh... details sehhh... mau nyer x, benda alah tiket ni dok ada depan aku je... kekkeke...

k, sebenarnya time ni aku bersama seorang bos dan seorang cc ke Kuching atas urusan kerja... naziran ke JPN Sarawak. bernasib baik la coz aku terpilih tuk ke seberang lain sedangkan kawan2 lain hanya di semenanjung... tp xlama pn, 2 hari je. keesokkannya kitaorang dh balik semula ke KL...

disebabkan pertama kali menaiki flite dan pertama kali ke Kuching so aku agak teruja walaupun sebenarnya xde pa pe pn yang buatkan aku teruja.. kekeke. cuma aku syok dok usha awan je. pastu masa lalu kt lautan... juruterbang bitaw sebenarnya kitaorang berada di atas Pulau Pangkor... mmg takjub giler pemandangan... cantik sehhh... subhanallah... terindah...............

tp lepas 3 tahun dr tarikh pertama kali aku ke Kuching tu... ntah baper kali aku berulang alik dr KL ke Kuching... terutama masa aku kejer kt sana selama 8 bulan...last year.kalo org semenanjung lain ke Sarawak or Sabah.... confirm kener wat pasport sementara tp aku.......... mmg xpenah apply pn kalo xsilap coz blom cukup 3 bulan (seperti yang disyaratkan dengan tidak mempunyai pasport sementara)... aku dh balik semula ke KL.. dan camtu la seterusnya sehingga kali terakhir aku di sana..

dan MAS juga la yang menjadi pilihan aku. bukan berlagak pn.. cuma selesa je. g satu, disebabkan penerbangan dr Kuching ke KL memakan masa melebihi satu jam so ada makan berat. tayah la aku susah2 nk cr makan lagi. kekekeke....... dan kalo nk wat culculation pn, aku rasa harga tiket xjauh beza dengan Airasia coz biasanya tiket aku p balik....kurang dr RM150.. murah kan?? haaa.. jangan jeles coz masa aku kt Sarawak, aku slalu mengusha website MAS... sbb tu aku selalu dapat tiket murah. aku wat Kuching tu cam KL balik kg aku je... kekekkeee..

tp sejak aku meninggalkan Kuching tuk kerja balik di Putrajaya, sekali je baru aku ke sana. itupun bulan pose last year. kebetulan tiket murah... gpn kawan2 ajak p cari kek lapis sarawak. mmg agak sengal gak la tahap keberatan bagasi masa nk balik berbanding masa sampai...

kadang2 biler kita xmemulakan langkah pertama.... kita xkan mampu tuk atur langkah seterusnya....... cam gak dalam kehidupan kita.. kalo kiter xmulakan sesuatu, kita xkan tau apa sudahnya... (motivasi tuk diri aku coz aku ni mmg jenis yang teramat2 rendah diri................................)

hehehehe.. tetiba lak cam lost kt perenggan kedua akhir tu... wakakakaa..

No comments: