Saturday, December 5, 2009

CARI JODOH ~ Waliband ~

Ahaks...
Maybe entry aku ni agak terlewat iaitu setelah lagu ni ngetop sana sini.. kekeke.
tapi since aku dengar lagu ni... mmg aku dh admire giler. kt lagu je la.. bukan band dia... kalo xsilap, time tu aku masih kt Sarawak...

Tp last week baru aku sempat bluetooth lagunyer dr member.. memula tu aku mmg mainkan ari2.. ekekkee.. ye la. lagunyer cam ada kener mengena dengan aku....(actually mmg ada pn tp aku xde la desprade sampai nk wat pengumuman camtu.. wakakakakkaaaa)..

mesti ada yang kata aku ni salah seorang yang menyokong lagu2 indon. actually aku seorang yang natural.. mana yang best.. itu yang aku suka. aku suka sesuatu yang realistik. even kadang2 aku pun merupakan seorang yang suka berangan tp dalam hal2 tertentu.. aku lebih suka realistik. cam lagu2 indon ni... walaupun lagu dia nmpak cam murah tp setiap liriknya senang tuk catch up...bdak2 pn senang faham. aku faham malaysia nyer lagu sehalus bahasa kita yang beralas...tp kadang2 sampai xfaham.. then, banyak sangat cintan cintun nye..

baru2 ni aku tengok satu video clip dr seorang artis reality yang xde la best sangat pn. org sabah.. aku rasa korunk pun kenal artis ni. lagunyer xde la best mana sangat pn tp video klipnyer.. masya Allah.... dh cam sampahhhh.. bukan sampah sbb xbest (maybe best la bagi sesetengah yang suka video camtu.... dan penyanyi serta yang terlibat).... tp sampah sbb mmg xkena langsng dengan budaya org kita. lagu cam xde kena mengena dengan video clip. boleh katakan kebanyakkan babaknya adalah di atas katil dan ada babak mandi. rasanya dalam lirik xde pn. kalo ye pun nk raih rating atau nk wat video tu menarik.. tayah la sampai camtu. kalo dh alang2 camtu.. bek telanjang je terus... senang citer. sama gak


kalo org ckp xbleh nk salahkan penyanyinya..aku tetap salahkan penyanyi coz apa pun yang terjadi..mesti ada perbincangan. dia dh tau yang diri dia akan digunakan so apa salahnya... actually mmg xde salah pun kalo dia bg guide line.. apa yang boleh dan apa yang xcoz itu hak dia. sesuatu yang akan memberi effect baik atau buruk kepada maruah diri dia dan family. tp kalo dia pn xkata apa... maksudnya mmg dia suka la kalo diri dia di eksplotasi camtu.. lantak kau la.!!!

k.. sambung pasal lagu td... sbb aku suka lagu ni.. dan aku pn nk korunk dengar.. walaupun mungkin ada yang dh penah dengar.. jom...

videonya kt sini http://www.youtube.com/watch?v=44dC-GjFMzc&feature=player_embedded dan liriknya kt bawah tu....

liriknya

Apa salahku apa salah ibuku
Hidupku dirundung pilu
Tak ada yang mau dan menginginkan aku
Tuk jadi pengobat pilu
Tuk jadi penawar rindu
Tuk jadi kekasih hatiku

*
Timur ke barat selatan ke utara
Tak juga aku berjumpa
Dari musim duren hingga musim rambutan
Tak kunjung aku dapatkan
Tak jua aku temukan
Oh tuhan inikah cobaan

**
Ibu-ibu bapak-bapak
Siapa yang punya anak
Bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

***
Pengumuman-pengumuman
Siapa yang mau bantu
Tolong aku kasihani aku
Tolong carikan diriku kekasih hatiku
Siapa yang mau

Back to *, **, ***

Ibu bapak punya anak
Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
Sama teman-temanku
Karna cuma diriku yang tak laku-laku

Back to ***

1 comment:

annymous said...

best...best...aku ska gak lagu ni..first time dengar tu macam apa ntah....lelama tu cam sedap lak...:) ska.. pas ni leh ler bluetooth ngan aku lak ek....