Wednesday, December 9, 2009

Ngantuknyer...

Ya Allah... rasa cam nk soh org jerit kuat2 tepi tinger.. bg aku terjaga jerk. ngantuk sehhhh.. ngantuk sangat2...

ni pn tadi dh xtahan sangat.. aku balik amik laptop kt rumah kak long. kalo tau.. awal2 g aku bawa laptop meh sini. senang citer..sambil2 tu bleh gak aku wat benda lain.

semalam dr Bukit Mertajam.. aku p Kepala Batas jap.. p umah maksu. dh lama aku xjumpa maksu.. hampir 3 tahun. kebetulan dh ada kt area ni..so, aku shoot je la. maksu wat laksa sambut 2 org anak sedara dia ni...kami pn citer la hal2 berkaitan family sambil2 nasihat adik aku. walaupun maksu cuma anak angkat family abah tp hubungan kami rapat mengalahkan rapatnya hubungan dengan sedara betul. maksu sebenarnya sepupu abah tp arwah tok jaga dr kecil so mmg kami rapat.

sebelum balik.. maksu tumpang aku sampai rumah mak mertua dia. pastu kami terus p Sg Petani.. rumah dua pupu aku, Safarina. p hantar kad jemputan. thanks to my GPS sbb dia bleh bawa aku sampai depan rumah Safarina.. mmg best. tp ada gak peristiwa ampeh nyer. aku sampai xde la awal sangat. dalam kol 5.30pm juga la. aku call dia... dia xjawab tp dia 'bg' operator yang jawab... nk marah je aku rasa. then, aku call maklong. dalam 30minit juga la menunggu.. last2 aku cadangkan kt adik aku... masukkan je kad tu dalam peti pos.. tp peti pos lak xde. pastu dia lak dengan berjaya nyer mencadangkan tuk selit je bawah pintu umah. aku setuju je la. bkn apa.. malas nk tunggu lebih lama sbb aku nk kener p Jitra lak. tu pun adik aku dh bising2 soh antar terus balik Perlis... masa dia melangkah nk p masukkan kad tu kt bawah pintu.. tetiba ada orng buka pintu.. cetttt.. rupanya Safarina ada dalam umah. mmg ampeh minah sorang ni. nk kener toi... eee....geram sungguh aku. Ampeh !!!!!

lepas bg kad.. terus kami gerak ke Jitra.. memula p check pusat temu duga dulu. pastu aku cr rumah kak long. memandangkan ini kali pertama aku drive...even dengan bantuan GPS.. aku masih blom yakin. keadaan dunia dh semakin gelap.. cuak sehh... minyak keter pn dh nk abis.. lepas dh isi minyak..kami rasa cam bleh ingat jalan nk ke rumah dia.. pastu try u turn kt traffic lite.. memandangkan situ ada pasar malam.. so, aku xbleh nk wat suka suki. watnyer terlanggar anak orang... mau senak aku nk menjawab.. pastu aku ikut je la jalann yang GPS tunjuk..

oppsps... terlepas simpang,. ampeh. aku cuba g cr jalan nk pusing tp rupanya dh masuk kawasan kampung. korunk bayangkan la camne jalan kampung... satu keter je bleh lalu.. bermula la pengalaman baru aku..cuak seh.. ada satu jalan tu.. mmg betul2 menyeramkan sampai aku rasa cam aku dh termasuk dalam dunia bunian... pa pe pun.. aku ikut je jalan yang GPS tunjuk... sampailah akhirnya.. aku kuar ikut Kg Alor ... mende ntah tp dh dekat2 dengan Alor Setar.. cettt.. pastu aku dh xberani nk wat pandai2 sendiri.. aku ikut je arah jalan GPS.. last2 sampai gak... hehehehe... syukur selamat.

mmg penat giler.. hingga akhirnya aku amik keputusan tuk tido awal... sib bek la tidur aku xterganggu.. pagi ni aku bangun dengan aman walaupun mata aku masih g ngantuk.. ngantuk giler..

ni pun calon2 dok jeling aku menaip..lantak korunk la dak2 oittt. yang pentng aku xngantuk. jap2 g aku nk kener hantar adik aku p balik kg lak. xabis2 dia dok ingatkan aku.. bingit tinger . aku ingat nk hantar sampai rumah mak tih jer kt Sanglang tp xbest la plak kan so.. insyaallah.. aku lajak terus p umah tok ayah la ..kt Kg Sg Padang...Simpang 4, Perlis..

giler ahhh.. jalan pusing Malaysia.. kekekekeke

1 comment:

annymous said...

weh...dah sampai sg petani awat tak singgah umah mak aku....ko balik ngan sapa Fuad ka...dia cuti ka....lama mana hampa balik perlis weh...