Friday, December 11, 2009

Last day...

Khamis....

Ahakss.. akhirnya selepas 2 hari di Jitra, aku menamatkan dengan jayanya tugas aku di sini. yarriiibbbbaaaa... bleh gerak. ehiks. tp aku still stay kt Jitra gak sampai esok. coz esk nak terus gerak ke Lenggong. Adik aku dh hantar balik Perlis petang rabu lepas. biar dia dok dediam kt sana.

Jumaat....

Hari ni kalo ikut jadual mmg aku dh xde tugasan di sini tapi disebabkan malam ni adik aku menikah kt Lenggong so aku amik cuti sehari. Pagi2 lagi aku dh kuar coz hari ni depan umah kak long ada nut @ nad @ nat.. ntah, aku pn xtau camne ejaannya. tp kalo bahasa standard...maksudnya adalah pasar pagi. kekekekee.. susah benau.

aku kuar sebelum kol 7am...terus p perlis. amik adik aku kt sana.. disebabkan ini 1st time aku drive balik kg... sorang2... so aku sesat.. mencikss toi la. sik sesat jerk. xsuka tau. tp last2 aku jumpa gak rumah tok ayah.. ehikss.. best best. xaku xbleh berlama kt sana coz aku ada janji kt pekan rabu n aku nk kener shoot ke lenggong lak. kalo sampai awal.. bleh la aku rileks jap. badan dh lenguh2 dek drive sepanjang minggu...

lepas dh salam2 dengan tok ayah dan hulur sket duit belanja.. aku dan adik terus drive ke pekan rabu, alor setar tuk amik barang yang aku order semalam. actually semalam lepas abis kejer.. sebelum kawan2 aku yang len balik putrajaya..aku sempat ajak diaorang p pekan rabu.. cari pa pe yang patut tuk bekalan bawa balik sana. sib bek la aku drive so mudah sket pergerakan. diaorang xbawa keter coz takut nk drive ke utara so, pergi dengan kenderaan jabatan dan balik dengan flite.

pas dh amik barang semua, lebih kurang kol 11 lebih camtu, aku terus gerak ke perak. tp dalam perjalanan masa sampai kt changlun, jammed tetiba. aku rasa sejam gak la tersangkut dalam jammed tu sampai ada yang kuar dr kenderaan dok sembang2 dengan org sebelah menyebelah.. sabau je. dh la cuaca panas... (panas dunia dek non oiitt...opsss), pas dh clear...rupanya kt depan ada xcdent. lori terbalik..melintang atas jalan...adehh..padan la pun.

td masa terperangkap dalam jammed td... sempat la aku wat perbincangan dengan adik aku...sebelum gerak terus ke lenggong, kami singgah rumah mak long kt sg petani. ingat dihati nk rehat jap. badan aku mmg dh weak giler time ni... so lepas makan tengahari... aku dengan adik berbincang la nk berehat dalam sejam dua. last2 kakak aku call bitaw yang diaorang dh nk sampai. actually masing2 pergi asing2. mak,abah, adik aku (pengantin) dan beberapa org kg (3 buah keter) gerak dr pahang. aku dengan adik aku gerak dr kedah/perlis, kakak n family dr bkt jalil, abang dr kedah, adik aku dr kl.. so, sesapa pn bleh sampai dulu. akhirnya aku xjd nk rehat..terus je gerak. puas mak long pujuk soh rileks dulu. aku bukan apa.. semua barang hantaran ada dalam bonet keter aku so kalo aku terlambat... sure jd masalah.

aku amik keputusan tuk ikut jalan dalam je.. highway baling-gerik...erkk... highway ni atau mana2 highway kt utara ni...aku blom penah drive sendiri gik. ni 1st time so perasaan cuak tu mmg berganda2 walaupun kaki aku ni xinsaf2 dok tekan minyak... kekekeke..giler ahh.. setiap kali aku drive laju..sure aku dok nasihat diri... bawa slow2 jerk.. abis laju pn 100km/jam tp kaki aku ni...(ikshhh...kaki gak yang salah...hehehe) slalu tekan sampai 140km/jam. tp kan... aku rasa keter aku ni ringan sangat...sbb tu dia meluncur laju jerk..(erk.. lojik xerk). keter ni abis laju penah aku test adalah masa aku balik dr jb ke kl.. ikut highway utara-selatan... max aku tekan time tu sampai 165km/jam. disebabkan pintu keter ni aku dh sumbat insuflex so xde bunyi angin biler aku pasang aircond n yang bunyi cuma enjin je. sbb tu aku tekan minyak dengan selamba.... ni kalo mak aku tau..sure dia bising

akhirnya setelah meredah hiway yang bagi aku agak mencabar reka bentuknya walaupun hiway tu mmg luas.. kami pun sampai ke lenggong. rupanya kakak aku xsampai pun lagi kt rumah yang disediakan. dia bleh plak p mancing dengan adik kt tasik raban.. yang mancing tu..adik lelaki aku dengan suami kakak aku. yang pompuan2nyer kener ikut la. ampeh..penah je aku.

aku pun apa lagi.. sampai2 je terus punggah barang2. niat dihati nk tido kejap coz penat sesangat. tp xjd. mak plak sampai dengan yang lain2 so kener la p jenguk diaorang jap.. sembang2 pa pe yang patut pastu sambung balik punggah barang. actually kami tido asing2. disediakan 2 rumah dan aku amik rumah hujung tuk geng2 perempuan jerk. itupun pompuan bujang n ibu muda (kakak aku n kakak ipar).. akhirnya... niat aku tuk tido tu terhenti camtu jerk.. dh maghrib pun.

pas maghrib kami semua siap2 tuk ke rumah pengantin sbb malam ni pas isyak.. adik aku akan menikah....

No comments: