Sunday, February 7, 2010

1st day..... Langkawi Holiday

(menuju ke Dataran Lang dengan bekalan di tangan.. alah, bukan apa pn.. air jerk coz time ni Langkawi panas terik...)
malasnyer la nk bangun. best je perangkap yang mak cik n pakcik sediakan tuk tetamu depa... mana xnyer.. even bilik tido depan skali... langsir di pasang sampai menutup semua lubang2 dinding.. so, bangun la waktu mana pn.. selagi xtengok jam.. sure kata masih gelap..

nak2 dengan bilik ala2 hotel...lagi la meliatkan diri tuk bangun.. aku rasa ini mmg betul2 percutian buat aku terutamanya dan family members yang lain...

hari ni xtau mana lak destinasi kami... memandangkan percutian ni agak lama .. iaitu lebih kurang seminggu, aku rasa tayah la rushing sangat nk ke mana2..

kami lepak2 je depan tv. adik2 lelaki aku ikut pak tam balik Kuah semalam.. so, pg ni aku bangun tetiba dh tersadai kt rumah. waktu biler ntah depa ni sampai. agaknya ikut pak tam masa pak tam nk pegi kejer td kot.

lepas sarapan.. dok ngadap tv jerk...sambil2 mengemas n membasuh. mmg rasa cam rumah sendiri.. pak cik dh pegi kejer.. aiman dh p skolah. mak cik sambung tido sbb xde apa nk wat...

biler semua dh bangun... masing2 tanya nk pegi mana.. (aku xdaya nk menentang kepanasan matahari yang terik)
aku lak malas rasanya nk kuar hr ni.. kebetulan td abah call.. ckp nk datang sini. so, aku bitaw yang petang ni p amik abah je la. kalo sempat... lepas tu pegi pasar malam kt padang mat sirat lak...

ehikss.. cam tau jalan je kan.. sebenarnya aku bukan la slalu sangat balik Langkawi (gambar kenangan tp sorang lagi adik aku xikut. dia demam so, malas nk jalan2 katanya)
tp kali ni aku balik ... bring along my GPS.. so, sbb tu aku cam tau2 jalan jerk... walaupun sebenarnya mmg xtau langsung,... kekeke..

ambil2 tunggu abah kt jeti td.. sempat gak lak bergambar kt Dataran Lang...
(yang klakarnyer time sampai Dataran Lang.. ain ckp dengan mak.. "mak, jangan dekat dengan burung tu.. nnt dia berak dekat mak"... adehhh)
sebenarnya abah ckp dia akan bertolak dr kuala perlis dalam pukul 6pm tp kakak aku lak salah dengar so, kami mmg sampai awal kt sana....
(ala2 model tp xcukup inci.. wakakaka.. )

**xbleh post banyak2.. nnt aku try post kt muka buku lak

1 comment:

annymous said...

wah besh nyer pi jenjalan kat Langkawi....rugged ler mak lang...heheheh...macam bawak adik² pi ronda² Langkawi...heheheh...
btui ka tok ayah keturunan cina...mak aku kata keturunan siam...huhuhu...
hampa pi melawat mak tam ka....mak aku ceta pak lang call kata mak tam makin teruk...ya ka...
siap plan nak pi siam tak tahan...huhuhu...nak itut....tapi tak de passport....

p/s : bawak balik apa tuk aku weh ole² dari langkawi...