Thursday, February 25, 2010

Outstation 22-25 Feb 2010 ..... Kuantan



Hari ni aku memulakan perjalanan bagi outstation... sekali lagi. tp destinasi kali ni adalah di Kuantan.

Memandangkan aku memandu so aku bawa mak dan ain skali sebagai peneman. Lokasi kali ni adalah di sekitar Beserah dan aku mmg awal2 lagi dh survey satu resort kt Pantai Batu Hitam... lokasi yang agak hampir dengan tempat kejer aku. Nama resortnya adalah Blackstone Resort, Pantai Batu Hitam, Beserah...

aku rasa resort ni sangat sesuai bg sesapa yang nak honeymoon atau perlukan ketenangan..kalo tempat lain... maybe bayaran semalam melebihi RM100 tp aku hanya dikenakan bayaran sebanyak... rm264 bg 3 malam. siap dengan bekpes tuk 2 org sehari. parking ada.... kolam renang ada. buka je pintu belakang bilik.. terus nampak laut. kalo malas2 bleh lepak kt balkoni... siap ada meja dan kerusi.. terus menghadap ke laut...

resort ni biliknya semua dibawah.. means, xde pun kener naik tingkat atas ke apa ... so, tayah risau la kalo sesapa yang sakit lutut or malas nk panjat tangga tu. kalo nk makan, bleh jalan kaki jer p kedai2 makan kt sebelah resort ni... juga tepi laut. best giler sambil makan sambil di belai bayu laut.. dengan kesegaran dan bau laut yang segar. air laut yang biru kehijauan ..perghhh.. tingat terus aku kt Teluk Yu... mmg best

bilik lak walau di hitung hanya rm88 semalam tp kemudahan setaraf dengan hotel yang berbintang. siap ada heater shower, heater air, kipas, aircond, refrigerator, tv berwarna (xde la astro erk), katil ikut kategori bilik, bilik air yang luas, 2 pintu bilik yang mana pintu belakang berlatar belakangkan sea view... mmg best. kalo buka pintu belakang, bayu laut direct masuk bilik.

aku ni kira cerewet gak pilih bilik hotel/ resort even budget hotel coz aku nk keselesaan dengan harga yang setimpal dr apa yang aku bayar....

skang ni aku blom donlod lagi gambar2 sekitar resort ni dan nnt kalo aku dh resort, korunk nilai la sendiri.

tuk mana2 kelab yang nak adakan family day ke apa ke.. aku rasa resort ni agak sesuai coz disediakan juga kawasan BBQ dan kalo xsilap aku... ada tapak2 khemah disediakan...


search jer... blackstone resort kuantan / beserah

No comments: