Tuesday, February 9, 2010

Day Three... Langkawi Holiday


(asam pedas ikan kerapu... siam style... mmg power gilerss)
hermmm... hari ni kami kuar pn dh tengahari juga la. mak cik paksa kuar lambat sbb dia nk masak asam pedas ikan kerapu tp.... yang specialnya.. ini siam style. mak cik aku ni bekas tukang masak kedai makan.. dan dia adalah org siam...

kalo korunk nk tau.. family aku ni majmuk gak la.. asal usul keturunan kami ni pelbagai dan boleh dikatakan 1Malaysia.. blah tok ayah aku ada darah cina... tp moyang2 dulu la.. kami ni dh kira pure malay. blah mak aku ada darah mamak... pun dh berketurunan lepas.. dan sedara mara kami lak ada yang stay dan berasal dr siam... Wa aku misalnya... stay kt Narathiwat. bak kata pakngah aku.. kalo tersesat kt siam... jangan risau.. sedara mara ramai cuma kami adik beradik je xkenal langsung. ye la.. adik beradik abah yang lain kalo xstay kt perlis, ada yang stay kt kedah, perak atau penang.. kami je terbabas sampai pahang.

pak ngah aku lak kawen dengan org sarawak... pak cik aku kawen dengan org siam. yang bestnyer, balik kali ni... pak cik aku dh siap plan baik nyer. dia nk ajak kami semua.. keturunan tok ayah tuk konvoi pergi Phuket.. actually mak cik aku asal dr Krabi, sebuah tempat di Phuket. Kalo xsilap aku... Krabi ni cantik gak tempatnya. so, kalo kami p Phuket nnt,kiranya kami balik kg mak cik la. bila timenyer.. blom diputuskan lagi, tunggu waktu yang sesuai... kali ni konvoi berkereta.. ikut Wang Klian pak cik kata...

K, la.. hr ni plan kami seterusnya adalah rayau2 kt pekan Kuah. memula p Ismail Group.. biasa la.. survey barang... xbeli apa sangat la coz tetiba lak aku rasa barang2 mahal.. aku cuma beli sudu, garfu serba 6 dozen... bila mak tanya.. aku kata persiapan. ntah la. skangni meluap2 rasanya keinginan aku tuk stay kt rumah sendiri. dah 2 tahun aku bg sewa tp pa pe pun.. bergantung pada kewangan aku. then, aku beli coklat....

then kami ke Idaman Suri... coklat kt sini xmenarik sangat so aku xbeli la.. tp kakak n mak aku lak rambang mata... depa borong (barang2 hasil borongan kami 3 beranak... inipun setelah dipadat2kan.. dan ada yang disumbat masuk beg lain)
sampai aku sendiri pn xhengat nk amik gambar.. berapa punya banyak daa... sampai rumah baru aku teringat nk amik gambar barang2 yang dibeli. kalo buka kedai ni.. bleh gak la jd kedai mini.

tp kali ni mmg aku yang bocor poket.... hahahhaaa...

abah awal2 lagi td dh kuar dengan pak anjang. p mana ntah... hermmm.. dalam perjalanan td dok bincang2 nak kirim barang2 ni dengan abah coz keter kosong. elok je pas beli barang2... rupanya abah dh balik perlis.. uwaaaa..... abessss la.

No comments: