Thursday, April 9, 2009

Kak Dah start berpantang

Hari ni hari ke 3 kakak aku bersalin. Pg tadi mas kat opis, mak call bagitau yang diaorng maybe balik Pahang petang ni coz Kak Dah akan berpantang kt rumah mak. Bukan xnak berpantang kat rumah mak mertua dia tp sbb mak mertua kejer so, nnt xde sapa nk tengok (baik dia berpantang kt rumah dia je kalo camtu)

Dalam kol 2pm, mak call lagi bagitau yang semua urusan dah selesai tuk bawa kuar Kak Dah n baby. Alhamdulillah, walaupun baby xcukup bulan tp xde masalah. Cam Haziq, baby ni pn xkener demam kuning so, semua berjalan lancar. Tayah lama2 kat spital.

Sepanjang perjalanan dari KL balik Bera, aku bersms dengan Kak Dah coz baby mak pegang. Xselesa duduk kt depan. Nasib baik la keter adik aku ada. Kalo x, puas berpanas la coz keter kakak aku kancil je. Keter husband dia wira aeroback tp tinggal kt kampung.

Nama baby ni masih blom dimuktamatkan lagi. Mesti jadi kes abang aku gak ni. Last minute baru yakin nk namakan baby. Tu la mak aku pesan, tayah cari nama dulu coz nnt mesti cari nama lain. Masa nk letak nama tu baru la terpk samada sesuai atau x dengan baby. Kakak aku rupanya dh ada perjanjian dengan husband dia. Kalo baby perempuan, abang ipar aku akan namakan dan sebaliknya. So, skang ni mmg turn abang ipar aku la namakan baby ni...

Kita tunggu je apa namanya.

No comments: