Saturday, April 18, 2009

Tambah penyeri

(ini la ekzos standard aku. lepas pasang bodykit last year....sampai skang aku xpasang tip so keter aku ni cam keter yang xde ekzos...kekeke)
Lepas tengok Exora, Syah balik dulu coz dia kener amik wife dia... then aku balik dengan Kikull.
Dia cakap nk p tengok GPS coz dia nk beli tp aku mana la tau katner kedai yang ada jual benda alah tu.. tetiba aku teringat Stephen... aku call dia tp stok dh xde so, tunggu je la. Pastu kitaorang decide nak balik je terus.
(pandangan sisi... ha, kan betul. nampak sangat keter ni cam xde ekzos kalo tengok dr depan)
Kuar dr simpang Proton Edar tu... sementara nk tunggu turn masuk bulatan Batu 3, tetiba Kikull soh aku belok satu simpang coz dia kata nk p tengok accesories keter.. aku yang xtau pa pe pn drive je la.. pastu sampai la kitaorang ke satu kedai ekzos.. cari parking n masuk dalam tu...

aku ingat dia nk survey ekzos tuk keter dia.... rupanya dia tengah 'racun' aku tuk tukar ekzos... ampeh toi le. dh la skang ni aku tengah kering... siap cina kedai tu pn ikut racun skali... soh tukar tabung bagai.. adehh adehhh
setelah agak lama di racun, akhirnya aku decide (aku dengan blur nyer tanya kikull.."diaorg nak pasang tip je kan? naper sampai tabung diaorg nk patahkan / potong?" then... kikull jawab balik "itu bukan patah or potong la dol. itu nak lenturkan sket... bagi rendah. nnt senang la diaorng nk adjust tip tu masuk"....."ooooo". aku kan perempuan. mana aku biasa benda2 camni...huhuu)

tuk pasang muffler tip je. xkose aku nk tukar tabung sampai RM300++. Itu pn Kikull loan tuk aku sbb aku ni mmg jenis p jalan jarang bawa cash..... kalo shopping pn aku cari pasaaraya yang bleh pakai kad... malas aku nk pegang cash.
(mamat ni tengah adjust tip baru untuk di pateri ke batang ekzos yang dh dipotong... pendek je dia potong rupanya)

Actually mmg dh lama aku nk pasang tip tu tp aku bukan tau pn katner nk wat. Kebetulan dah pegi, so pasang je la. Memula aku nk pasang yang lebar dan leper sket tp xmuat lak ruang sedia ada pada bodykit tu so, aku amik yang ngam2 je la.(nk last step baru la aku nampak mamat ni guna safety tools. itupun just tok cover mata dia xmo bagi silau...ahai.... safety last rupanya diaorang ni)
(haaa... sapa kata kalo pakai enjin turbo je ekzos bleh berapi.... tengok keter aku..... xstart pn bleh berapi pe...wahahhahaa...... kagum2)
Inilah hasilnya setelah kuar duit aku RM80...... huhuhu(finally, this is the look... ngam2 je kan dengan ruang kt bodykit tu. kalo aku nk pasang yang lebar n leper sket boleh tp kener potong bodykit tu sket.... ikshh... xmo la. tu pn dh ok)