Wednesday, April 15, 2009

Eira Syazira..

(alahai, tomeynyer Eira. join muka mama n abah dia. besar nnt mesti muka anak cina ni coz kakak aku dengan abang ipar mmg ada muka cina sket. tp alhamdulillah, Ain, Haziq n Eira jenis yang xbanyak songeh. Senang nk jaga)

Hermmmm... akhirnya hari ni abang ipar aku dh namakan baby dia. Actually mmg dh lama Abang Lan nk letak nama tu cuma masih was2 tp last, mmg itu je nama yang dia ada...
So, aku panggey dia nnt Eira je la... pendek sket....
Tadi adik perempuan aku ada mms beberapa gambar Eira n lepas dapat gambar tu aku pn call kakak.. Kak Dah bagitau yang cara Eira tido sebijik cam dia tido masa ngandungkan Eira....
hehhehee.... anak mama.....
Dan Eira ni lak tido mmg buas giler... berpusing2 atas tilam... adehh, kan aku dh cakap. Eira dengan Mak Su Ain ni ganas... sbb tu la Haziq terpaksa cepat membesar coz xmo dibuli oleh sepupu n mak saudara dia. Pasni aku xtau la saya yang guard sapa. Semua cam ganas2 jerk.
Tp alhamdulillah coz lepas Eira lahir, at least Ain ada teman. Masa Haziq balik Kedah dulu coz nk jumpa tok wan dia dan family sebelah sana.... Ain demam 2 minggu. Hari2 mak call aku citer perkembangan Ain. Aku lak naik risau coz aku mmg xsuka dengan family aku sedih2 atau sakit. Kawan2 aku pn coz aku cepat risau bab2 ni....(aku ada pengalaman penah kehilangan org tersayang, adik bongsu aku)
Actually Eira sepatutnya lahir awal bulan 5 coz kakak akunyer due dalam 5.5.09 tp dh nk kuar awal... xkisah la. Janji semua selamat. Maybe dia tau maksu dia sedih2 dan nk temankan maksud dia.. so, Ain berpisah dengan Haziq cuma 2 minggu je sebelum ada ganti
Masa Ain demam dulu, mak citer hari2 dia masuk bilik Haziq....cari n panggey Haziq. Xjumpa dalam bilik, dia cari seluruh pelusuk rumah... terpanggey2 nama Haziq. Pastu kalo jumpa baby, dia panggey baby tu "Hajik" (Ain baru 2 tahun, pelat)... mak cakap dia perlakukan baby tu sama cam dia wat kat Haziq. Pagi n petang dia amik bear dia, amik tempat mandi Haziq (actually tempat mandi dia dulu)... dia 'mandikan' bear tu camne kitaorang mandikan Haziq.(sama je cara tido Ain & Haziq. kecik2 g dh ada problem...hehheee)
Ain sebenarnya praktis tuk jadi maksu yang baik sejak Haziq dalam perut lagi. Masa tu dia belajar cara2 mengasuh baby dengan menggunakan bear dia. Aku pn xtau mana dia belajar tp cara dia mmg cukup baik. Sama cam kita buat kat baby yang betul. So, bila Haziq lahir, dia mmg excited giler. Selalu minta dukung Haziq. Kadang2 kitaorg layankan juga. Maybe sbb dia xde adik so, dia yang terasa lebih kot.
Skang ni Ain dh semakin ok. Dah happy balik coz dh ada geng yang nampak cam ganas lebih kurang dia jer.

No comments: