Sunday, November 2, 2008

02 Nov 2008....... last day

pagi ni aku bangun dengan agak malas... penat masih berbekas... tp aku perlu juga bangun... ada lagi yang belum beres....

kemas2 rumah... lipat baju2 yang aku cuci semalam.. ada sket lagi yang xkering so aku letak kat mana2 yang senang kener panas dan angin...maklum je la... rumah flat ni... camni la keadaannya....

lepas mandi aku bersiap2 tuk kuar p jumpa abah. talib masih g tido... dia ni kener kejutkan. kalau x, confirm la tengahari baru nak bangun... pagi ni kitaorang makan meggi jer.. malas nak masak. lagipun kat rumah cuma tinggal kami berdua.....

dah settle semua kat rumah... kitaorang kuar dan menuju ke kl... jumpa abah... sebelum tu aku call abah... hermm...abah kat seri gombak... dengan fakrol. tengah angkut barang tuk dimasukkan ke hostel pekerja company yang abah kejer skang... abah soh aku tunggu lebih kurang sejam... xpe la. sementara aku nak kesana.. so, xle banyak sangat masa aku menunggu...

actually nak drive slow2 je tp tertekan gak ke 100km/jam.. ampeh tol ler..dh sampai cepat. maybe pagi ahad so jalan xjammed. tp kat jalan tun razak tadi jammed gak le.. hermm... pertembungan simpang dan dekat lak tu dengan bas stand pekeliling ...faham2 je la.. masalah biasa... akhirnya aku sampai gak kat rumah abah.... xsampai 30 minit perjalanan.... adehh... ada lagi 30 minit aku kener tunggu....

sambil2 buat giler dalam keter dengan talib... tetiba talib panggil aku... "tu, tengok bawah pokok tu.....ain"... secepat kilat aku menoleh... haah.. sebijik cam ain... cara dia ikat rambut... dressing dia.. dengan spek yang dia pakai....sebijik cam ain... tp budak tu bukan la ain... arghhhh...dugaan tol ler. xlama pastu, fakrol sampai.... then, abah sampai.... borak2 jap.. then aku balik coz masa pn dh xbanyak....

salam dengan abah dan adik2... ni la kali terakhir tahun ni aku jumpa diaorang... aku terkilan cox jumaat ari tu xsempat nak bersalam dengan mak. aku ingat mak nak balik malam...tp tetiba lak abang ajak balik kol 3pm.. masa tu aku otw p jumpa TTM.... hermm.. xpe la. aku dh call mak pn. lgpun aku xsanggup tengok mak nangis.... aku balik kg last week pn.. nada suara mak dh lain.. makcik pakcik kat area2 rumah aku pn dh merungut...naper la aku p jauh sangat... hermm... nak wat camne.. hanya Allah yang tahu..apa yang sedang aku alami dan lalui...mudah2an.. ini la jalan terbaik untuk aku..........

then aku drive balik ke kl...amik barang2 yang perlu...kemudian ke Putrajaya... ada lagi barang yang blom aku kemas.. xde la banyak sangat..cuma sekadar sebuah beg pakaian (trolley bag) dan laptop... yang lain2 aku dh post dengan kereta........

cuaca pn dh mula gelap... jap g hujan la ni... elok je pukul 3pm.... hujan turun...tp xle lebat sangat. aku tinggalkan kereta kat putrajaya... nnt minta adik aku amik dan aku tumpang kereta pakwe Sarah tuk ke erl...sarah pn ada skali la.. kalau x, jangan harap aku nak tumpang...

4.20pm........... tren sampai.....
masa aku melangkah masuk tren....aku rasa cam ada satu perasaan yang lain sangat dalam diri aku. xmampu aku ungkapkan.... tp bila aku pandang ke luar tingkap tren... aku rasa sebak yang teramat.... bukan sebak sbb xde sapa2 yang hantar aku ke airport tp sebak sebab akhirnya... ini keputusan yang terpaksa aku ambil... semoga semuanya akan berjalan lancar walaupun masalah aku di sini ada yang masih belum selesai... xpe la. mungkin ini dugaannya............

sampai kat KLIA dalam kol 5 lbh...aku terus check in..malas nak dok lama2 kat luar. lagipun bukan ada sesapa yang aku bleh sembang.... dan yang aku ingat... terminal aku nnt jauh so better aku cepat supaya xterkejar2..... flight aku kol 6.30pm.... sementara tunggu tu....aku call mak... sms kawan2.... syahdu je suara mak tp aku xmo la layan sangat. nnt xpasal2 tumpah lak air mata aku kat sini..........

penerbangan ke kuching dari KLIA berjalan lancar...semuanya ok.... syukur.. aku sampai kuching dalam pukul 8.10pm.... cepat 5minit dari jangkaan awal... lepas dh declare everything dan amik bagasi... aku keluar.. tunggu kak dayah coz flight kak dayah dr LCCT kol 7.40pm....

sambil2 tu.. aku dok bersms dengan mak.. perbualan kat KLIA tadi xberakhir lagi. nasib baik suara mak xsyahdu macam sebelum ni.... dari jauh dengar suara ain menjerit2... happy je dia.. seronoknya kalau diaorang ada dengan aku skang ni.... then, aku terima sms dr kak dayah....

"aya, flight akak delay"..... adehhh.... xtau baper lama lak delaynyer.. aku sms tanya dia tp xberjawab... sementara tunggu kak dayah... aku berborak dengan kakak cleaner kat airport ni. ramah kakak tu...senyum je. aku suka tol tengok orang senyum ni... berseri muka diaorang... nasib baik ada kakak ni melayan aku. tp ye la.. dia pn ada kejer..kejap je la dia sembang dengan aku.... then, aku sorang2 balik. bosannya la menunggu...

dua tiga orang lalu depan aku dengan aiskrim mcd... xbleh jadi ni... aku mesti dapatkan juga.. xlama pastu... aku terima call dari en ahmad zain, agen yang bawa keter aku ke sini.. hermm.. keter dh sampai. aku tarik la beg aku ni..simpan dalam keter lagi baik. senang aku nak bergerak. en ahmad datang hantar keter je..pastu dia terus balik... aku la still menunggu kak dayah...

xlama pastu ada sorang budak kecik lalu lalang depan aku.... cute budaknya. ooo...rupanya mak dengan nenek dia pn ada situ... tengah menunggu ayah si kecik ni.. agaknya satu flight dengan kak dayah la tu.. pastu sembang2 la dengan diaorang. rupanya diaorang xtau yang flight tu delay... so, kami pn terus la menunggu sama2.....

dalam kol 11.00pm lbh baru kak dayah menunjukkan mukanya.. mak ai... lama giler menunggu... siap dua kali aku sembang dengan kakak cleaner tu. masa kak dayah sampai tu.. aku ajak dia p makan kat mcd...memula nak tapau je tapi takut xtermakan lak..maklum je la...memasing dh letih so, kitaorang makan situ jer... then, terus balik rumah.....

sebelum balik... kak dayah tunjukkan jalan yang akan aku lalui esok tuk ke opis.. hermm.. xle jauh sangat tp jalannya berpusing2... harap2 esok ok la.. coz esok aku drive sendiri.. opis kak dayah kat opis lama aku... so, aku kener berdikari dalam erti kata sebenar la ni....

aku dh letih...pas buat pa pe yang patut.... aku nak tidoo..... nite all.........

No comments: