Saturday, November 1, 2008

1 nov 2008.....

lepas abis kejer... terus balik rumah sewa... amik baju2 yang blom basuh...kemas2 sket pastu terus balik kl.. mata mmg ngantuk. badan dh penat tapi nak wat camne... inilah kehidupan.... ada kejer baru ada pendapatan. walaupun kejer aku ni mmg berpendapatan tetap tp aku tetap perlu berusaha.. xkisah la apa orang nak kata kepada gov serv cam aku ni... cuma aku selalu ingatkan diri sendiri.. semua ni rezeki Allah... mempertikaikannya samalah seperti aku mempersoalkan kekuasaan Allah cuma yang aku sentiasa ingatkan..... aku wajib mensyukuri nikmat ini dengan cara yang sepatutnya....apa orang nak kata.. itu aku xpeduli..

xde sapa2 kat rumah.. mak, abang, kak long dan ain dah balik kg semalam... fuad balik kg kot. gelap je ruang tamu tp dalam bilik cam ada bunyi tv.. aku xmasuk la.. maybe fuad. aku terus on suis tv kat ruang tamu... lepas on suis lampu... lepaskan lelah sekejap atas kerusi kemudian bergerak ke mesin basuh... semua baju2 tu aku masukkan dalam mesin. kalau aku cuci guna tangan....aku rasa xsempat kering coz xsampai 24 jam je lagi aku akan meninggalkan bumi semenangjung ni..........

then aku ke depan balik... tengok tv... ada orang buka pintu bilik... hermmm.. rupa2nya talib. ntah bila dia datang sini.. rupanya mmg dh seharian dia kat rumah.. yang lain2 semua balik kg....

aku penat sangat. rasa nak tido terus je... tp memandangkan ada lagi kejer yang blom settle so, lepak dulu la.. sambil2 tengok tv dan surf tenet.

bila semuanya dh selesai.... aku terus masuk tido... sebelum tu aku sempat berpesan dengan talib ............... "lib, esok teman kak p jumpa abah kat kl......."

ZzzzzzzZZZzzzzzzz

No comments: