Monday, November 3, 2008

03 Nov 2008.... lapor diri

pagi ni aku bangun cam biasa... 5.30am... tp tempat je dh berubah... awal kol 5.00am tadi..aku xtau samada aku ngigau ataupun kenyataan... sayup2 je dengar suara azan... lepas bersihkan diri dan buat apa yang patut... aku kuar rumah tuk ke tempat kejer.. hari ni hari pertama aku kat sini so, aku xmo lambat. lagipun hari ni aku kener p kejer sendiri. xde sapa amik or hantar aku...

jam baru kol 6.45am... buka je pintu rumah... mak aiiiiiii.......... terangnya dunia.. adehh.. jam aku salah ke ni?? puas la aku membelek2 setiap jam yang ada kat rumah ni.. pastu aku hidupkan enjin keter... belek jam keter.. hermm.. mmg awal lagi. xlama pastu aku dapat sms dr kak zaharah.... "dah terang kan kat sana??"... cam dia tau2 je. kekekekee...

dalam kol 6.50am.. aku mulakan perjalanan... harap2 aku xlupa la jalan2 yang kak dayah tunjukkan semalam... suasana malam dengan siang ni lain.. so, aku cuma ingat2 signboard je la... kuar dr roundbout rumah aku tu... aku ingat... mesti ke kiri...hala ker serian.. jalan tun jugah... dengan confidentnyer... aku pn drive.. alih2.. aku terlajak.. hermm.. rasakan.. pusing la sekali dulu...pastu aku jumpa balik jalan tu.. sob sob...
terus jer.. then.. nampak petronas.. aku mesti amik kanan terus.... adehh.. xlepas lak.. kedua dari kanan.. huhuu.. kat sini aku dh nampak signboard batu kawa/jalan rock tp.... blur2 sket coz aku xpakai spek..sob sob... aku terus je.. uwaaaaaa... salah jalan.. puas gak le aku cari u-turn.. haah.. jumpa akhirnya.. then masuk balik jalan tu....

akhirnya, aku jumpa gak traffic light kat simpang terakhir tuk aku ke opis... haa.. aku dh nampak wisma hong.. best...yessss.. jam waktu ni dh kol 7.15am... jangan la aku lambat. aku nak masuk kol 7.30am gak...cam masa aku kat sana... lampu ijau...aku dengan yakinnya drive lagi... amik kiri sekali.... uiksss.. terlajak lak... adehh.. camne ni.. uwaaaaaaaaaaaaaaa.. nak kener u- turn lagi la jawabnya... hampeh.. mmg hampeh.. setiap jalan aku kener ulang dua kali.. tp sib baik la u-turn nya xjauh mana... sob sob.. mmg hari ampeh aku...

sampai kat opis...dh elok2 parking keter... aku masuk opis.. kenalkan diri dan bagitau aku nak report duty...alhamdulillah.. 1st impression aku kat sini..cam best jer.. so, aku harap best tu berlanjutan la hendaknya... aku bagitau cc kat sini..aku nak WP1... xle jammed sangat

cukup time .... 4.30pm... aku balik. alhamdulillah... time balik xde lak sesatnyer.. kekekeke... amin. sekian perjalanan hari pertama aku di tempat baru.............

sini semuanya awal.... subuh kol 5.02am, zohor 12.26tengahari, asar 3.46pm, maghrib 6.26pm, isyak 7.37pm.... awal kan... pening gak le nak sesuaikan diri awal2 ni............

No comments: