Monday, November 10, 2008

Keretaku dah tiba....

Tadi agen penghantaran barang2 dan kereta call..

"Cik Rohaya, kereta dh keluar dari pelabuhan. Nak kita hantar ke mana ye? Rumah ke pejabat?"... aku rasa PA GM company tu yang call....

"Ye ke? Ok, saya masih kat opis so, hantar kat opis je la erk. Boleh? Jauh x?"... aku buat2 ramah.. kekekeee....

"Boleh, xjauh pn. Dalam 15 minit je".... dia pn jawab dengan ramah.

"Ok. Kalau camtu, saya tunggu kat opis je la erk. Nanti dah sampai, bagitau je la ye"... aku balas.

"Ok tp sebelum tu Cik Rohaya, saya nak minta cik sediakan salinan surat pertukaran dan salinan ic untuk tuntutan pembayaran"... uiksss.. ada lagi ker??

"Baik. Nanti saya sediakan. Bye".... tetttttttt... tamatlah perbualan pada petang ni.

Sementara aku menunggu staff dr company tu deliver keter aku ke opis.. aku pn sediakanlah apa yang patut. Memula tadi cam nak balik lambat je walaupun kejer semua dh settle tapi memandangkan keterku akan tiba dalam beberapa minit je lagi... so, siap je buat salinan tuk benda2 yang diperlukan tadi.. aku terus berkemas.

Elok je aku kuar pintu opis.. aku nampak keter aku lalu depan mata tp dh terlajak ke depan la so, aku pn pusing ke belakang... dan xlama pastu.. ada call....

"Hello cik, kami nak hantar kereta. Cik kat mana ye? Kami belakang perdana ni"... aku rasa budak2 agen tu yang call sbb suara xsama cam suara bos dia atau pn PA bos.

"Ye, saya otw. Tunggu jap ye. Jap lagi saya sampai"......cepat2 aku jalan kesana... xsabar rasanya nak melepaskan rindu dendam kat keter aku. Dah 2 minggu aku berpisah dengan kereta kesayanganku ini....

Aku terus je menuju ke arah keretaku.. diaorang xde la park betul2 belakang perdana.. tp xkisah la. aku mmg kenal keter aku sendiri. So, bila kunci bertukar.. maka tamatlah riwayat perdana tu dr tangan aku. Best gak drive perdana diaorang coz minyak save juga.

Tp bila aku masuk je keter aku.. adehhh.. rasa lain lak. tinggi je.. kekekeee.. pastu function dia pn aku sik tersasul je... sbb sebelum aku ke sini.. aku guna keter lama.. dan perdana ni ...function diaorang lebih kurang je. function keter aku ni lain sket.. coz terbalik so selalu la tersasul.. kah kah kah.. ampeh

but.. the important thing is... keretaku dh sampai dengan selamatnya dan akan hilanglah rinduku.... ye ye

No comments: