Wednesday, May 6, 2009

Egonya aku...................

sambil2 drive balik kejer tadi.... aku masih lagi pk.. naper aku terlalu ketakutan.. xpenah aku rasa camni. masa aku stay kt hostel zaman2 skolah n poly dulu pn aku xpenah rasa camni.... walaupun benda tu betul2 jadi depan mata aku.. siang hari gik tu .. hermmm, heran bin ajaib tol.

sampai depan pintu rumah aku dok berpk pasal ni. actually aku elak dr berpk tp perasaan ni kuat ajak aku berpk.... arghhhhhhhhhhh


even masa mandi td pn aku masih lagi berpk... teruk sangat aku berpk kali ni. dh la kejer kt opis terlalu membebankan otak ... skang sibuk lak aku pk benda yang
xsepatutnya ni.... hari ni aku harap last day aku pk pasal ni...xmo dh aku pk. penat otak aku ni.. sian dia. sebelum abis mandi, aku rasa aku dh dapat... dan jawapan aku tu berbentuk soalan......

1) kenapa aku perlu takut??
2) aku takut apa?

3) sbb apa dia yang aku takutkan???

4) Allah dengan dia.. sapa lg aku takut???

5) Kenapa dengan d
ia aku cepat rasa takut dan dengan Allah...aku masih lagi wat dunno???
6) Aku ni hamba sapa sebenarnya????

7) Kenapa aku lebih pkkan dia dari Dia yang sepatutnya aku pk???

8) Jauhkah aku dari Nya sekarang dan adakah aku semakin hampir dengannya???

9) apa yang sepatutnya aku lakukan??
10) perlukah aku terus biarkan dia mengongkong perasaan aku??


So, lepas mandi aku nekad... ini adalah hari last aku akan pk pasal dia....
Dan sedarlah aku... betapa egonya aku kerana sanggup takut kepada yang tidak sepatutnya aku takut.... kerana aku rupanya agak jauh dariNya... kerana aku lupa Dia ada dimana2 dan bila2... kerana membiarkan sesuatu yang lain bertakhta dalam hatiku selain Dia......

lepas Maghrib tadi... aku melagukan yassin dengan sebaik mungkin.... sementara tunggu Isyak, aku baca tafsirannya..... betapa aku kerdil dengan ayat-ayat tersebut.... betapa aku jahil dengan kehidupan aku... betapa tidak bersyukurnya aku selama ini.. betapa aku tidak menghargai setiap detik yang aku ada..................................


dan sesungguhnya... aku bermohon padaNya... bukakanlah pintu hatiku seluasnya.
.. bimbinglah aku ke jalanNya..... hambakanlah diriku kepadaNya.... tempatkan aku dikalangan umat yang dilindungiNya dan berikanlah hidayahNya kepadaku..... seterusnya aku panjangkan doaku kepadaNya agar segala kebaikan yang diberikan kepadaku.... diberikan sama kepada seluruh umat Muhammad yang lain........... amin

bukanlah aku menganggap aku terlalu istimewa disampingNya
atau aku hambaNya yang terbaik tp aku sesungguhnya menyedarkan diriku yang aku sesungguhnya sentiasa dalam kealpaan.....

"Demi masa.... manusia sesunguhnya dalam kerugian................."

No comments: