Thursday, October 16, 2008

Ke klinik....

aku terjaga biler alarm phone bunyi. konon nak bangun awal tp nak angkat paler pn xlarat.....last2 biler azan...terus aku bangun...duduk dulu la. tp lepas tu aku baring balik... herm...faty masih tido...aiiii..... cam dia lak yang xsihat. tengok jam dh dekat kol 6.30am...xbleh jadi ni. so, aku pn kejutkan dia. sat g terbabas lak minah ni p kejer.....

aku rasa hari ni nak xnak aku kener gak p klinik coz aku mmg xlarat sangat...... aku bangun...bersiap n terus balik rumah. paler masih berat tp aku cuba lawan juga. harap2 ok la. drive pn xlaju sangat.....

sampai kat rumah.... cuma tinggal sarah je lagi yang blom p kejer. orang lain semua dh p xde... ye la... lain2 semua wp1 dan 2...sarah amik wp3....so, 8.30am baru masuk opis. sampai je kat rumah... terus mandi dan siap2 nak p klinik.... herm... uweeekssssssssssss.... (muntah lagi)... pagi ni je dh lebih 5 kali aku muntah... adehhh...naper ni. dh le perut kosong...pastu muntah lak tu. aku kuatkan juga la semangat coz aku nak p klinik niiiiiiiiiiiiiii.................................

sampai kat keter....aku rasa jantung berdegup laju... xtau naper.. gerak lebih sket je...mudah rasa penat. maybe sbb darah xcukup ni... rasa cam gelap kejap tp nasib baik aku sempat sampai keter... so, lama gak le aku lepak dalam keter... dah ok sket...baru gerak p klinik..

elok je sampai klinik... berpusing2 la mencari parking... ampeh. xdo lak tu. cepat tol penuh. ni yang aku malas nak p klinik ni. parking ciput. so...terpaksa la cari parking kat tepi2 jalan... jauh gak le... dh sampai hujung food court, baru ada parking kosong... masa jalan ke klinik tu...aku rasa cam nak rebah. tp nasib baik xde pa pe. kunci je yang terlepas dr tangan... so, jalan slow2...

dr proses daftar sampai la jumpa doktor....amik masa lebih kurang sejam. macam2 rasa ada masa tu... time daftar... aku siap request lagi...."boleh xkalau saya xmo dengan doktor india tu?"....."yang perempuan tu erk?"......."haah"..... "herm... nnt bagitau kat kaunter triage"...."k"...

bukan isu perkauman tp aku dh terkena dengan doktor ni last year. masa aku sakit tu. dia ni la yang aku jumpa....selama dua hari tu. langsung dia xcheck aku. tanya je pastu tangan dia sibuk dengan mouse komputer.... biler p HUKM...rupanya aku kener tambah air. mmg masa tu aku dh lemah selemah-lemahnya. nak tau??? baca balik citer aku pasal tahun lepas tu. kalau xsilap.... under title "Double Happiness".... panjang siot citernyer

k....kat kaunter triage pn aku buat request camtu... nurse tu bagitau yang doktor tu dh xde kat klinik putrajaya..bagusnyer. orang2 camni la yang watkan nama kerajaan jadi buruk dan busuk. dia bagi aku bilik no 2. herm...dengar citer doktor bilik no 2 ni bagus. ramai yang puji...so, skang turn aku lak nak rasa...betul ke xbetul bagus doktor ni.

hampir kol 9.30am...turn aku sampai jua akhirnya tp dh separuh lembik gak le. aku lapar siot.... dh le xbleh nak makan. tp masa menunggu giliran tu, ternampak gak le kalangan insan2 yang aku kenal... memula aku nampak kak maznah...sorang je.. xnampak lak abang hussein...pastu aku nampak kak as satu family...aikss...biler masa lak kak as ni pregnant. dh besar perut dia. rasanya baru je dia lahirkan wawa....sob sob...rezeki tol tp serius aku bagitau...aku suka tengok muka orang mengandung....cahaya dia tu len macam sket. nak2 orang2 baik ni.... nampak berseri2.... sbb tu aku pn teringin nak rasa... ehikss....(gediksssss)

k, aku dapat no 191...bila nyala je no aku...so, aku pn masuk la bilik tu, hermmmm....doktor perempuan. cantik. lembut je muka dia. aku bagi salam..dia suruh duduk..pastu dia tanya "leher bengkak ke?".... "haah".... actually klinik n hospital sini menggunakan sistem so semua maklumat akan disalurkan seawal proses pendaftaran lagi. xheran la kalau doktor bleh tau apa sakit kita sebelum dia check. then...doktor minta aku buka tudung...sib baik la aku pakai selendang je..senang nak tanggal.

dia tekan2 bahagian leher aku...kiri dan kanan...mencari puncanya. biler kener je kawasan yang sakit tu....air mata cam nak kuar....aku jerit "aucchhhhhh...adehhh"....."kat sini ye sakit? mmg ada ketulan pn".... aku mampu angguk je. walaupun doktor tu tekan xle kuat pn tp mmg rasa sakit. then dia check tekanan darah n tekak.... "hermm... tonsil u bengkak ni. u xsakit ke?".... "sakit, doktor. nak telan liur pn sakit"......"ada rasa cam demam x?"......"biasanya malam badan saya panas"....

"k, i bagi u ubat kumur... ubat demam dengan antibiotik. nnt u ambil kat kaunter farmasi ye. i rasa u tayah letak la nila kat leher u tu."..... "k, thanks doktor. kawan2 cakap maybe kener beguk so that's y la saya letak tp xpe. lepas ni saya dh xletak. hermm... boleh xsaya minta halfday hari ni. saya xlarat sangat dh ni. baper kali dh rasa nak pitam"...."k, i bagi u halfday rest".... "thanks"...

so, aku pn kuar dari bilik doktor p scan kad kat kaunter farmasi n tunggu giliran amik ubat. mmg betul la pujian orang pasal doktor tu... thanks doc.... lepas amik ubat dan dengar penerangan pasal ubat tu...aku pn berjalan ke tempat parking keter... dan terus balik rumah.

hari ni aku malas masuk kejer...aku nak rehat je. mmg xlarat sangat dh rasanya badan ni. seminggu aku cuba lawan perasaan sakit...xmo p klinik or hospital...but finally aku kalah juga. hermm....... harap2 semuanya akan ok pasni.... amin

No comments: