Monday, October 20, 2008

Terkejar-kejar...

hari ni aku ingat nak halfday tp memandangkan cam banyak je kejer nak buat....aku minta tolong faty applykan cuti. ye la..banyak kejer nak wat hari ni

semalam p jumpa abah...abah bagi duit soh wat full settlement keter saga lama tu.... disebabkan keter tu atas nama aku so aku le yang kener settlekan. petang semalam aku p rumah abang kat cheras...tido sana sbb pagi ni terus je p bank... dh la kat jalan p ramlee tu...mana le aku tau nak ke sana...sob sob

kebetulan keter saga aku yang ni lak dh cukup masa tuk service. orang kata dh sampai edah... adehhh... pastu ada lak problem nyer.. memandangkan aku cuti n hari ni lak gaji so, aku decide nak settle semua hari ni je. semalam dh berbincang dengan abang. keter aku xwat appoinment so abang kener bawa p sana... hermmm.... kalau aku yang bawa....takut xbleh nak masuk. pagi ni abang bawa keter aku... aku, kak long and fuad p nek keter kak long so, bleh la p lambat sket.

sampai opis abang dalam kol 9am.... pastu ikut abang n kak long p klinik kat bandar tun razak. kak long ada appoinment check up hari ni. nak p skodeng baby dalam perut dia... ehikss...nasib baik la xlama juga. aku xmasuk pn dalam klinik tu... lepak kat luar je sambil baca paper... tengok ramai sangat ibu2 mengandung. kalau aku masuk nnt...sah2 cari kerusi... nnt dh kurang satu kerusi so baik aku lepak je kat luar.

lepas habis semua hal kat bandar tun razak.. kitaorang terus je p kl...wisma nusantara (BCB) tuk settlekan hal keter tu. sesambil tu abang sibuk call member2 dia tanya kalau2 ada quotation yang bleh di gunakan tuk bawa keter aku ke sarawak..huhuuu... dia lak yang sibuk dr aku...sian dia.. baik tol abang aku...sob sob... keter aku masih kat pusat service EON... kali ni last free service so aku pastikan semua kerosakan yang ada... aku list out dan bagitau diaorang...actually xde apa sangat la cuma power window problem... harap2 bleh settle la...

nasib baik kitaorang p after waktu puncak so xde la jammed... tapi hujan... abang yang drive.. aku dok lepak je la kat belakang.. kak long kat depan... bila sampai sana.. cari parking lak terkial2.. faham2 je la.. siksa giler nak parking kat situ... dalam 20 minit juga la....then.. kitaorang dh bleh melangkah ke bank... adehh... kesian gak le keadaan bank ni...sob sob... sadis

p kaunter kat lobi..dia soh lak p tingkat 5... bahagian settlement. nasib baik ada lift..kalau x...sian kak long. dh le dia seorang ibu yang mengandung...kekekeke... lepas dh settle kejer kat tingkat 5.. turun lak kat lobi tuk wat pembayaran.... masa tu kaunter baper ntah. lupa nak check.. lagipun abang yang p bayar..sbb tu aku xamik port sangat. then... p lak kaunter 8... isi form then kakak kat situ bagitau...geran akan siap dalam 45 minit... so, aku bleh p mana2 dulu la.. kebetulan.... baby kak long pn dah start men bola sepak dalam perut dia... so, kitaorang decide p makan dulu...

on da way.. abang call pusat service tu... keter aku dh hampir siap...so, boleh la terus p amik keter. waktu ni dh agak tengahari so keter pn dh start banyak... agak slow juga la. aku selalu pelik tentang sesuatu... naper kalau kiter p mana2...selalu rasa cam jauh je... tp bila time balik.... rasa dekat.... camtu juga la aku rasa time nak balik dr wisma nusantara ni....

abang cakap diorang tukar suis power window.. mmg problem pn.. so.. bila dapat keter..terus test... aha!! dh ok pn. sib baik la keter ni warranty dia 5 tahun so.. pa pe hal ... bleh terus p pusat service jerk...tp dengan syarat.. mesti service kat sana la.. sob sob. mana lak aku nak cari pusat service kat kuching nnt erk.. adehh... lepas dh amik keter.. terus p makan...

abang bawa p tempat yang dia selalu makan.... kak long makan nasi ayam, abang makan nasi kosong n lauk daging masak lemak kuning...aku lak.. nasi kosong n ikan pari masak pedas.. perghhhh...dia nyer masak pedas mmg terangkat....sedap!! di sebabkan duit bayar keter tadi ada lebih lagi so aku belanja la abang n kak long hari ni. bukan selalu pun. lagipun bukan duit aku...duit abah...aku belanja bagi pihak abah la kiranya...kekekekeee

pas siap makan semua... kitaorang p balik wisma nusantara. masa dh time so geran tu dah ready rasanya. sampai sana.. abang xikut naik. aku sengsorang jerk coz nak amik benda alah tu je. urusan lain semua dh selesai... then, aku p semula kat keter.. bincang2 dengan abang n kak long...pastu decide terus p batalkan tuntutan hak milik bank. pasni aku dh jauh so sementara aku pn dh cuti hari ni...baik lah selesaikan semuanya,...

abang call member dia tanya camne nak settlekan hal ni then kitaorang terus ke padang jawa... jpj. hujan masih turun...kengkadang lebat...kengkadang slow.. xpe2.. bak kata jijoy...hujan rahmat.. rahmat sokmo dia tu tp bising gak kalau hujan...best gak p jpj sini...laju je no bertukar.. elok no aku masuk tu ...ada lagi la dalam 30 orang baru sampai giliran...tp tayah tunggu lama...dalam 15 minit je dh sampai giliran... ehiks.. tengok no bertukar pn kami dh pening paler. laju giler.. pastu aku terperasan... yang lesen aku dh nak tamat tempoh so kebetulan lagi....aku decide nak renew terus je la.

lepas settle urusan pembatalan tu....kitaorang naik tingkat atas... p tempat renew lesen. aku dh blur ni..baper tahun erk aku nak renew... herm.. tengok duit...ada dalam rm150... kalau nak renew 5 tahun terus...lepas ni tp itu je yang aku ada pn...itu pn duit abah...ehikss... duit abah lagi. ye la..gaji aku dh xde skang ni sejak bulan lepas...dh potong duit loan rumah...huhuu...aku kener jimat cermat tahap gaban skang. duit yang ada dalam bank cuma tuk bayar duit keter... kalau aku guna juga...alamatnya... adehh..bank marah aku nnt.. takuttt

last2 sampai kat kaunter..aku cakap aku nak renew 2 tahun...masa minah tu dh nak print baru dia bagitau boleh letak gambar kat lesen tu...adehh..naper la hang xhabaq awai2 kak oiii... pastu dia bleh lak deal dengan aku... "kalau awak nak renew 3 tahun...saya blh letakkan gambar"... adehhh... sabaq je la.. "hermm.. boleh la. tp gambar saya saiz pasport. boleh ke??"...."xpe. boleh."... so, aku pn apa lagi.. bagi la gambar. xtau lak aku boleh letak gambar coz sebelum ni yang jenis slip tu je. tp sanggup lak minah tu nak print 2 kali...lantak la. last2 dapat la aku lesen yang di renew selama 3 tahun... tunggu 29.10.2011 lak baru renew lain..kekekeeke... pasni fokus kat roadtax n insurans keter je...

biler dh selesai semuanya...kitaorang balik semula opis abang....kiranya hari ni abang jadi driver aku la. kak long lak co-pilot...aku bos pasal aku dok belakang...kekekee... tp lepas hantar abang balik opis... aku lak jadi driver. kak long maintain jadi co-pilot....ampeh tol. sob sob. xpe2... ibu ngandung..

masa nak kuar dr kawasan opis abang tu....depan keter aku... ada sebuah waja.. saja je la....sbb sementara nak tunggu keter naik atas jalan...aku pn belek2 keter tu dr dalam keter aku.. pastu aku terperasan sesuatu... Putrajaya 1980.... uwaaaaaaaaaaaaa... ini la keter member abang yang dia cakap guna plat yang aku nak..sob sob. iskhhh.... kalau la aku dapat minta no plat tu kat mamat ni... iskhhh.... akhirnya aku dapat gak tengok keter yang pakai plat tu... nak ...nak....

sampai kat rumah... aku dalam dilema.. nak stay atau nak balik putrajaya. hermm..memandangkan skang waktu puncak n hujan lebat lak tu so aku pn decide tuk stay je. pastu fuad call...tanya malam ni jadi x nak p kumpul adik beradik...makan2...

herm....jadi......

No comments: