Tuesday, October 14, 2008

Moody....

Sabtu lepas aku masuk opis. Maklum la masa dh semakin singkat. Aku kener check kalau2 masih ada kejer yang blom siap. Actually mmg ada pn.... herm... berzaman gak le aku kat opis sorang2. Cam waktu kejer biasa. Adehhh....

Ahad aku sambung berkemas barang2 kat rumah. Banyaknyer la barang aku. Ini pn dh ada yang aku bawa balik. Mmg kener sewa lori gak ni kalau nak bawa balik kg,....sob sob. Kosong bilik bila aku kuarkan semua barang2 aku....ehheheheeee...

Petang ahad aku ingat nak p tengok rumah kat Sepang coz jiran2 bagitau.,.,.rumput dh start panjang balik...herm...konon2 kol 2pm nak p ler...alih2....sob sob...hujan la plak....so, aku amik perakuan yang aku bawa balik dr opis semalam...aku layan benda alah tu. Dah la sorang2 kat rumah. Bosan!!

Tetiba aku rasa cam leher aku something jer. Actually dh beberapa hari aku cam susah nak telan liur. Rasa pedih je tekak... pastu bila aku sentuh bahagian leher.... rasa cam ada bebiji n agak bengkak... hermm..nak kener beguk ke aku ni...uwaaaaaaaaaaaaaaa.. aku xsanggup coz orang cakap sakit.

Aku serba salah. Buat itu xkener...ini xkener... nak pusing pn rasa cam dh jadi robot... huhuuu.... Bengkak agak membesar dan sakit makin menjadi2... sampai ke kepala dh. Habis sebelah muka aku cam kebas jer. Time ni aku rasa.... silap sket je mau aku ngamuk....sakit siot.

Time tido....adeh, siksanya la. Cam jatuh sebelah leher. Kawan2 sik suruh aku p klinik or spital...hermm.. tengok la kalau rajin. Aku malas nak menunggu sebenarnya.

Semalam opis aku wat jamuan raya dan majlis merasmikan persaraan serta pertukaran staff. Kiranya aku pn terlibat juga la... but in advance. ehikss. Makanan yang ada mmg sedap2 tp di sebabkan aku nak menelan pn siksa.... aku cuma mampu amik yang lembut n berair je.

Balik kejer semalam...aku p kedai mamak kat rumah sewa aku. Aku cuba cari nila yang ketul tu coz orang kata kalau kener beguk...letak nila. Tp xde...dapat yang cair pn jadi la. Balik rumah....aku try sapu nila tu kat kawasan sekitar leher, bawah telinga dan bawah dagu... adehh.. terasa gak le pedih. Sambil2 tu aku urut perlahan... herm....sendawa... asal tekan je sendawa. Adehh.. beguk ke angin ni? Aku try sapu minyak angin. Maka comot la leher dan tangan aku dengan nila dan minyak... jangan esok xkuar kaler ni dh ler.

Dah kol 11pm lebih...aku start ngantuk so, p le masuk tido. Uwaaaaa....siksanya nak baring. Rasa cam nak tercabut je leher aku bersama anak tekak. Siksanya. Nak nangis pn ada. Tengah malam aku terjaga lagi. Kesakitan makin terasa. Sob sob. Adehh...camne ni. Nak tido mengiring pn kener lapik bantal kat bahagian yang sakit. Siannya aku..... tp ini lah dugaan namanya...

Kalau rasa2 hari ni makin sakit....maybe aku akan ke spital gak. Anyway..hari ni ada program derma darah. Agak2 boleh ke aku derma darah ni erk kalau betul2 kener beguk... sob sob...

Doa2kan la aku cepat sembuh. Kalau aku xsenyum kat korunk...faham2 la erk. Nak tarik urat muka pn sakit giler ni..... So, sepanjang minggu ni insyaallah korunk akan tengok muka aku cam statik je....xde pergerakan....uhukssss

chowwwwwwwwwwwwwwwwwww...

1 comment:

Mr Mamat said...

Salam Roy... Kan dah kata Nila tu campur dengan cuka baru ada kesan...Semoga cepat sembuh....